"צפו לתוכנית רכישות אג"ח לאחר הבחירות בארה"ב"

כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה: לקראת שנת 2013 תירשם התמתנות נוספת בקצב ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית

"אנו מעריכים שהפד ישיק תוכנית רכישה נוספת, ככל הנראה לאחר הבחירות, שתתמקד ברכישת אג"ח מגובה משכנתא ובמקביל יותיר את הריבית ברמה אפסית לתקופה ארוכה יותר", כך כותבים היום (ב') כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה.

בנוסף, מעריכים באקסלנס כי לקראת שנת 2013 תירשם התמתנות נוספת בקצב ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית כתוצאה מה"צוק הפיסקאלי" וההתמתנות הגלובלית. "קצב הצמיחה ירד לסביבה של 1% מה שיחייב את הפד לנקוט בצעדים מרחיבים נוספים", מעריכים בבית ההשקעות.

"יו"ר ה'פד' בן ברננקי ניצל את במת כנס הנגידים בג'קסון הול כדי להגן על הפעולות הלא קונבנציונליות בהן נקט הפד עד כה", כותבים כלכלני אקסלנס. "ברננקי אמר כי רכישות האג"חים של הפד סיפקו להתאוששות הכלכלית את הדלק שהיא היתה צריכה תוך מיתון הסיכונים הדיפלציוניים. בנוסף הבהיר כי כלים בלתי קובנבציונליים אלו יכולים עדיין להיות אפקטיביים".

"יחד עם זאת נראה כי בפד לא ממהרים להסיק מסקנות בעקבות הנתונים האחרונים ולקראת סיום הנאום אף הוסיף הנגיד כי יש להשיג התקדמות/האצה נוספת בהתאוששות הכלכלית. חלק מהמשקיעים ראו בזאת הודעה כי הפד אכן מתכנן השקת תוכנית רכישה נוספת", מסכמים באקסלנס.