הנחות של עד 1.5 מ' ש' ביריד הפנטהאוזים; מה המחירים?

הנתונים מעידים על עלייה ברכישת הדירות והקבלנים פונים לשיווק אגרסיבי יותר גם של הדירות היקרות והמיוחדות

לאחר שרוכשי הדירות ציפו להנחות של מאות אלפי שקלים בירידי מכירות של חברות הנדל"ן ובמבצעים השונים במהלך השנה האחרונה ויצאו מאוכזבים, יריד פנטהאוזים ודירות מיוחדות של מרכז הבנייה הישראלי העתיד להתקיים בסוף השבוע מעלה את רף ההנחות.

מכיוון שמדובר בדירות שמחירן גבוה מלכתחילה, גם ההנחות המוצעות ביריד נראות משמעותיות, אך כמובן פונות לחלק קטן מבעלי האמצעים שיכולו לשלם את המחירים המבוקשים. במקביל, חשוב לציין שגם באירוע זה כמו באירועים דומים אחרים החברות מציגות את המחיר המחירון עליו תינתן ההנחה, הנחה שניתן להשיג לא פעם גם במשרדי המכירות באמצעות משא ומתן קשוח.

ירידי המכירות תפסו תאוצה בשנה האחרונה בעקבות הניסיון למשוך את הרוכשים לרדת מהגדר ולרכוש דירות. במרבית המקרים לא ניתנו באירועים הנחות חריגות יותר ממבצעים מקומייים של החברות באתרים השונים. כעת, כשהנתונים מעידים על עלייה ברכישת הדירות, פונים הקבלנים לשיווק אגרסיבי יותר גם של הדירות היקרות והמיוחדות.

את אחת ההנחות הבולטות באירוע מספקת חברת אפריקה מגורים שחותכת למעלה מ-1.5 מיליון שקל ממחיר דירת הפנטהאוז בפרויקט פלטינום של החברה ברמת גן. מדובר בדירה הממוקמת בקומה ה-21 במגדל בשטח 170 מ"ר עם מרפסת בשטח 85 מ"ר שתוצע ביריד ב-5.45 מיליון שקל לעומת מחיר המחירון של החברה במסגרתו תג המחיר של הדירה עומד על 7 מיליון שקל.

דירה נוספת שעומדת למכירה היא דירה בקומה ה-22 בשטח 150 מ"ר עם מרפסת בשטח 30 מ"ר וגג בשטח 107 מ"ר. דירה זו משווקת כעת בעבור 6.65 מיליון שקל ובמסגרת היריד עומדת החברה להציע אותה בהנחה של מיליון שקל. את הפרויקט סיימה החברה למכור כבר לפני 3 שנים כך שנותרו בו רק שתי דירות הפנטהאוז המדוברות שטרם נמכרו, עליהן מציע עתה החברה הנחה. בחברה מסבירים את ההנחה הגבוהה בכך שהמחיר הנקוב לאחר ההנחה מתאים לתנאי השוק הנוכחיים היום.

חברת שרביב מציעה הנחות של מאות אלפי שקלים על הדירות היקרות בפרויקט 'השרון העליון' שמוקם בהוד השרון. החברה תציע הנחה של 400 אלף שקל לדירת פנטהאוז בשטח 193 מ"ר עם מרפסות של 65 מ"ר שמחיר המחירון שלה עומד על 3.975 מיליון שקל והנחה של 350 אלף שקל לדירת לופט בשטח 188 עם מרפסת בשטח 44 מ"ר שמחירה המקורי עומד על 3.45 מיליון שקל.

החברות גיא ודורון לוי ורמי שבירו יציעו בכנס הנחות של בין 250 אלף שקל ל-300 אלף שקל בעבור דירות פנטהאוז בנות 6 חדרים בפרויקט בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. בין השאר מדובר בדירת 6 חדרים בקומה ה-16 בשטח 160 מ"ר עם מרפסת בשטח 130 מ"ר שמחיר המחירון שלה עומד על 3.2 מיליון שקל.

חברת אזורים מציעה הנחה של 6% על מחיר דירת פנטהאוז בת 5 חדרים בשטח 135.5 מ"ר עם מרפסת בשטח 82 מ"ר בפרויקט סקייליין של החברה ברמת גן, שמחיר המחירון שלה עומד על 5 מיליון שקל.

חברות נוספות שעתידות להציג הנחות ביריד הן בוני התיכון בפרויקטים של החברה בפתח תקווה, בכפר סבא, בבת ים ובנתניה. חברת נתיב פיתוח נדל"ן בפרויקט שהיא בונה ברחובות ורמלה. חברת גינדי השקעות בפרויקטים ברמלה ובגבעת שמואל. חברת ב.יאיר בפרויקט בירושלים, חברת מצלאווי בפרויקט בקרית אונו ועוד.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי: "בענף נהוג היה לומר כי הרווח של כל פרויקט נדל"ני למגורים טמון במכירת הפנטהאוזים. קבלנים רבים היו שומרים אותם לא מכורים עד לאחר אכלוס הבניין במטרה לקבל מחיר גבוה יותר. ואולם בשנתיים האחרונות אנו עדים לתופעה, שדווקא הפנטהאוזים ה'נחשקים' אינם מצליחים להימכר, ויש צורך במבצעים והנחות משמעותיות כדי לפתות את הלקוחות לדירות אלה.

"בנוסף, יש להביא בחשבון כי שוק המגורים עומד לקלוט בשנתיים הקרובות מאות פנטהאוזים חדשים כתוצאה מיציאה לדרך של פרויקטי תמ"א 38. היצף זה עלול להוריד עוד את מחירי הפנטהאוזים. בחינת שוק הפנטהאוזים מלמדת כי לעתים יזמים מתמחרים דירות אלה גבוה מאוד ומכניסים עצמם למלכוד במכירה. התמחור חייב לקחת בחשבון תנודות שוק, תחרות באזור ותמהיל לקוחות פוטנציאליים. התמורה עבור פנטהאוז היא לא צפויה לעתים נדרשים קבלנים לתת הנחות משמעותיות לצורך סגירת עסקה ולעתים הם מקבלים על הפנטהאוז מחיר שלא חלמו עליו".