בעקבות דבריו של דרגי: עלייה באג"ח של ספרד ואיטליה

הדברים של דרגי אתמול מובילים לעלייה חדה באגרות החוב של ספרד ואיטליה לטווח קצר ■ התשואות על אגרות החוב של ספרד ואיטליה לשנתיים רושמות ירידה

הדברים של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי אתמול בפני הפרלמנט האירופי בנוגע לאפשרות שהבנק המרכזי האירופי ירכוש אג"ח של ספרד ואיטליה, גורמות לזינוק באגרות החוב לטווח קצר של המדינות הללו מה שמוביל לירידה בתשואות.

התשואות על אגרות החוב לשנתיים של ספרד ירדו ב-0.26% ועומדות כעת על 3.05% בעוד שהתשואות על אגרות החוב של איטליה לאותו מועד רושמות ירידה של 0.29% לרמה של 2.34%. התשואות על אגרות החוב של ספרד ל-10 שנים עומדות כעת על 6.67% בעוד אלו של איטליה עומדות על 5.64%.

נזכיר שאתמול סיפק דרגי רמז ענק באשר לתוכנית הסודית שהוא מכין לפתרון משבר החוב באירופה ושאותה יחשוף בשבועות הקרובים, ככל הנראה בחודש הבא. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, דרגי אמר כי הבנק המרכזי ירכוש אגרות חוב ממשלתיות לטווח של עד 3 שנים ללא הגבלה.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", דרגי אמר אתמול במפגש סגור עם חברי פרלמנט באיחוד האירופי כי רכישות האג"ח יורידו את תשואות אגרות החוב של המדינות עמוסות החובות כמו ספרד ואיטליה. הדברים נאמרו לפני ישיבת הריבית הקרובה של הבנק המרכזי האירופי שתתקיים מחרתיים (ה').