ההמלצות החמות: 4 מניות להמר עליהן בשורט עצום

באתר הכלכלי מרקטוואץ', זיהו 4 מניות שצללו בעשרות אחוזים לאחר שהשורטיסטים השתלטו עליהן ■ בין המניות: רדיושק, ו-J.C. Penney

כאשר סוחרי השורט משתלטים על מניה מסוימת, אנליסטים רבים מציינים כי זוהי הזדמנות להצטרף לגל ולפתוח פוזיציית שורט על אותה מניה. באתר הכלכלי מרקטוואץ', זיהו 4 מניות שצללו בעשרות אחוזים לאחר שהשורטיסטים השתלטו עליהן.

נזכיר כי המטרה בפוזיציית שורט (מכירה בחסר) היא להרוויח מהירידות של המניה, בניגוד לפוזיציית לונג שבה המשקיעים מרוויחים מעליות הערך של המניה. אנליסטים מציינים כי אסטרטגיית השקעה בשורט אינה מיועדת לכל אחד אלא רק לבעלי "עצבים חזקים" ולמשקיעים מנוסים שיודעים מתי לצאת מהפוזיציה.

אז מי הן 4 המניות? נכון לשערי הסגירה של יום שישי, רדיושק (RadioShack), קמעונאית האלקטרוניקה האמריקנית השלימה ירידה של 48% בתוך 3 חודשים. בתקופה זו, יתרות השורט על המניה (שיעור פוזיציות השורט הפתוחות על המניה מסך כל מניותיה) גדלו לרמה גבוהה מאוד של 43%, מתוך 99 מיליון המניות של החברה. זאת, לעומת רמת שורט של 36% לפני חודש יוני.

מומחים מציינים כי הסיבה העיקרית לירידות במניה היא השחיקה המתמשכת ברווחיות ובהכנסות של קמעונאיות האלקטרוניקה הותיקות כגון בסט ביי ורדיושק, שנובעת בשל התחרות הגואה מצידן של אמזון ואיביי.

מנייה נוספת שעליה השתלטו השורטיסטים היא רשת חנויות הכלבו J.C. Penney . יתרות השורט על מניית החברה זינקו ב-3 החודשים האחרונים לרמה של 26%, (מתוך 218 מיליון מניות החברה) לעומת 19% ב-31 למאי. אנליסטים מציינים כי מניית החברה ספגה ירידות חדות לאחר שהמנכ"ל רון ג'ונסון, ניסה להנחיל אסטרטגיית צמיחה חדשה, שכאמור לא זכתה לאמון המשקיעים.

המשקיעים הדוביים הצליחו להשתלט גם על יצרנית הנשק Sturm Ruger (סימול: RGR), לאחר ששיעור יתרות השורט על מניית החברה גדל לרמה של 39%, מתוך 19 מיליון המניות. זאת, לעומת רמת שורט של 26% ב-31 למאי. לטענת האנליסטים, החברה אומנם זכתה לגידול משמעותי בביקושים, אך מאחר ולא תכננה היטב את אמצעי הייצור שלה, היא נאלצה להקפיא ולבטל הזמנות חדשות משום שלא הצליחה לייצר את ההיצע הדרוש.

המנייה הרביעית עליה ממליצים באתר, לשורטיסטים מביניכם, היא גרין מאונטן (Green Mountain), יצרנית של מכונות קפה. מאחר ומספר פטנטים שפיתחה החברה פקעו לפני מספר חודשים, מניית החברה צנחה במקביל לגידול ביתרות השורט עליה, לרמה של 26%, לעומת 15% ב-31 למאי.