גוש האירו רשם צמיחה שלילית של 0.2% ברבעון השני

גוש האירו רושם זה הרבעון השני ברציפות צמיחה שלילית של 0.2% ■ לעומת הרבעון המקביל אשתקד גוש האירו רשם צמיחה שלילית של 0.5% ■ האבטלה בצרפת יציבה

המצב בגוש האירו ממשיך להסתבך. נתוני התמ"ג של גוש האירו שהתפרסמו מעידים שגוש האירו נמצא עדיין עמוק בתוך משבר החובות כשהציג ברבעון השני של השנה צמיחה שלילת בהתאם להערכות האנליסטים והצפי הראשוני של משרד הסטטיסטיקה הרשמי של גוש האירו.

התוצר המקומי הגולמי של גוש האירו רשם ברבעון השני של השנה צמיחה שלילית של 0.2%, לעומת הרבעון הקודם שגם הציג צמיחה שלילית של 0.2%. הנתון הזה הינו בהתאם להערכות של האנליסטים ושל היורוסטאט, משרד הסטיטסטיקה הרשמי של גוש האירו.

בחישוב שנתי, גוש האירו הציג צמיחה שלילית של 0.5% ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כשהצפי של האנליסטים היה לצמיחה שלילית של 0.4%.

בנוסף לכך התפרסמו היום נתוני האבטלה בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו. שיעור האבטלה במדינה רשם עלייה קלה לרמה של 10.2% ברבעון השני של השנה לעומת 10% ברבעון הראשון. על פי נתוני ארגון העבודה הבינלאומי שיעור האבטלה במדינה ברבעון השני עמד על 9.7% כשהצפי היה לעלייה לשיעור של 9.8% משיעור של 9.6%.