ארה"ב: 201 אלף משרות נוצרו באוגוסט; ISM הפתיע לטובה

הצפי של האנליסטים היה ליצירת 143 אלף משרות חדשות ■ מדובר בזינוק החד ביותר מאז חודש מארס השנה ■ מחר יתפרסם שיעור האבטלה במדינה לחודש אוגוסט

האם שוק העבודה בארצות הברית בדרך להתאוששות? נתוני סקר ה-ADP שבודק את המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי רשמו זינוק בחודש אוגוסט עם יצירת 201 אלף מקומות עבודה כשהצפי היה ליצירת 143 אלף מקומות עבודה.

לאחר רבע שעה פורסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-1.9. הנתון רשם ירידה של 12,000 במספר התביעות לרמה של 365 אלף תביעות חדשות לעומת 374 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדמו לו, כשהצפי היה שמספר התביעות ירשום ירידה מינורית לרמה של 373 אלף תביעות.

מוקדם יותר היום התפרסם סקר הצ'אלנג'ר שבוחן את מספר המשרות הצפויות להיחתך במשך האמריקני והוא ממשיך להצביע על ירידה בהיקף המשרות שצפויות להיחתך. על פי תוצאות הסקר של חודש אוגוסט, חלה ירידה של 36.9% בהיקף המשרות שייחתכו וזאת בהמשך לירידה של 44.5% שנרשמה בחודש יולי.

עוד התפרסם היום מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים לחודש אוגוסט, שרשם עלייה ל-53.7 נקודות, לעומת הצפי שהיה לירידה קלה לרמה של 52.4 נקודות לעומת 52.6 נקודות בחודש יולי. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על צמיחה בהיקף הפעילות בתחום.

הנתונים של היום הינם הקדמה לנתוני האבטלה שיתפרסמו מחר שכוללים בין היתר את שיעור האבטלה בארצות הברית לחודש אוגוסט ושעל פי ההערכות צפוי להישאר יציב על רמה של 8.3% למרות שיש אנליסטים שמעריכים ששיעור האבטלה ירד במעט לרמה של 8.2%.