בפעם השניה בהסטוריה: ישראלי בוועדה חשובה של האו"ם

פרופסור יובל שני יכהן בוועדה לזכויות האדם של האו"ם ■ זכה בתמיכת 112 מדינות ■ שגריר ישראל באו"ם: הבחירה – מקור לגאווה לאומית

פרופסור יובל שני, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, נבחר לכהן בוועדה לזכויות אדם של האו"ם. זו הפעם השניה בלבד בתולדות הארגון שמשפטן ישראלי נבחר לכהן בוועדה זו, שנחשבת אחת מהחשובות באו"ם. קדם לו פרופסור דוד קרצמר, ב-1995.

פרופ' שני זכה בתמיכת 112 מדינות, שיעור תמיכה חסר תקדים בבחירת ישראל לגוף של או"ם, בעקבות קמפיין דיפלומטי אינטנסיבי שניהלה משלחת ישראל לאו"ם במשך כשנה.

בעקבות ההצבעה אמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי בחירתו של פרופ' שני, משפטן בעל שם בינלאומי, היא "מקור לגאווה לאומית והישג למשלחת שראל באו"ם".

"הבחירה היא עדות להערכה הרבה שישראל זוכה בה והוכחה לכך שבעבודה מאומצת אנו משיגים תוצאות מרשימות למרות תנאי פתיחה קשים מאוד", אמר פרושאור. "מאז שנכנסתי לתפקידי, שמנו לנו למטרה להציב את הידע והמומחיות של ישראל על מפת או"ם ולשלב ישראלים בתפקידי מפתח".

הוועדה לזכויות האדם של או"ם מפקחת על יישום האמנה לזכויות אזרחיות ופוליטיות במדינות תבל. היא דואגת לכך שהמדינות החברות יעניקו לאזרחיהן חירויות בסיסיות, כחופש הביטוי, חופש העיתונות וחופש התנועה.

פרופ' שני, בן 43, משמש כראש הקתדרה למשפט בינלאומי באוניברסיטה העברית, נוסף להיותו דיקן הפקולטה למשפטים. הוא בוגר בהצטיינות של הפקולטה למשפטים למשפטים בירושלים (1995), בעל תואר שני מאוניבריסטת ניו-ירק (1997) ודוקטוראט מאוניברסיטת לונדון.