JP מורגן נמצא בחקירה בעקבות הפסד של 5.8 מיליארד ד'

החקירה נפתחה בעבקות סדרת השקעות כושלות בנגזרות אשראי ■ ההפסד הכולל של הבנק מההשקעות הללו עלול להגיע ל-7.5 מיליארד דולר ■ מאז אפריל איבד הבנק 22 מיליארד דולר משווי השוק שלו

הבנק הגדול ביותר בארצות הברית מבחינת היקף הנכסים JP מורגן נמצא תחת חקירה מצד ועדה בסנאט לבחינת הפסדים שספג הבנק בעקבות השקעות כושלות בנגזרים. התת-ועדה בראשותו של קארל לווין חקרה בעבר בכירים במספר בנקים בנושא הזה כולל בכירים מגולדמן זאקס ו-HSBC.

על פי גורמים שמעורבים בפרטים ושהעדיפו להישאר בעילום שם, הוועדה מבקשת לגבות עדות מהאנשים שעבדו במחלקת ההשקעות הראשית של הבנק. אנשי המחלקה בלונדון גרמו להפסד של 5.8 מיליארד דולר בעקבות ההשקעות הכושלות של המחלקה בנגזרים הללו. ההפסד היה כה משמעותי עד כדי השפעה ממשית על השווקים.

דוברת הוועדה סירבה להתייחס לדיווח הזה שפורסם בסוכנות "בלומברג". גם הדובר של הבנק ג'ו איוונגליסטי סירב להתייחס לדיווח עצמו ומסר בתגובה כי "כמו תמיד, הבנק שיתף פעולה באופן מלא עם כל הבקשות מצד הממשלה והגופים הרגולטורים בעניין הזה".

חקירת JP מורגן על ידי ועדת לווין הינה האחרונה בסדרה של חקירות שביצעה הוועדה נגד בנקים שונים על נושאים כאלה. בהודעה שפרסם הבנק בחודש יולי נכתב כי בחקירה פנימית שביצע הבנק עולה כי סוחרים של הבנק ניסו להימנע מחשיפת ההיקף המלא של ההפסדים שספגו במהלך פעולות המסחר שלהם.

מאז הפרסום של "בלומברג" בחודש אפריל כי הבנק אגר מספר רב של פוזיציות לא נזילות על נגזרות אשראי, הבנק איבד כ-22 מיליארד דולר משווי השוק שלו. בחצי הראשון של השנה, הפסדי הבנק מהפעולות הללו הסתכמו ב-5.8 מיליארד דולר ושההפסד הכולל מהפרשה הזאת עלול להגיע ל-7.5 מיליארד דולר.