סורוס לגרמניה: "אם תעזבי, הבעיות בגוש האירו ישתפרו"

המשקיע הנודע תקף את ההנהגה הגרמנית בראיון ל"פיננשל טיימס" ■ הוא קרא למדינה להוביל את המאמצים לטיפול במשבר באירופה או לעזוב את גוש האירו

המשקיע הידוע ג'ורג' סורוס פנה לפנות בוקר להנהגה הגרמנית וביקש ממנה לקחת פיקוד על המשבר באירופה ולעזור לכל גוש האירו לצאת ממשבר החובות שנקלע אליו. אם לא תעשה זאת, סורוס ביקש מגרמניה לעזוב את גוש האירו, שכן לדעתו זה יהיה לטובת כל אירופה.

סורוס ביקש מגרמניה לקחת פיקוד על מאמצי ההצלה של גוש האירו וזאת על ידי נקיטת צעדים שיובלי להגברת הצמיחה בגוש, יצירת איחוד פיסקאלי ביבשת ותמיכה בהשקת אגרות חוב כלל אירופאיות, הידועות גם בכינוי אירו-בונדס.

"תובילי או תעזבי, לדעתי זו החלטה לגיטימית עבור גרמניה", אמר סורוס במהלך ראיון לעיתון ה"פיננשל טיימס". "או שאת קושרת את הגורל שלך עם הגורל של כל אירופה, ובמקרה כזה את לוקחת סיכון של לשקוע ביחד או לשחות ביחד, או שאת עוזבת את גוש האירו, ובמקרה כזה בעיות של הגוש ישתפרו".

סורוס אומר שבסופו של דבר ההחלטה צריכה להתקבל על בסיס הגישה של גרמניה למשבר באירופה, וטוען שאם הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו תמשיך להתעקש על תוכניות צנע כפתרון למשבר, ותעמוד בצורה איתנה על דעתה בעניין הזה, אז עדיף לה לעזוב את גוש האירו כיוון שזה יעזור למדינות האחרות למצוא פתרונות משלהן למשבר.

סורוס, שידוע בביקורת הנוקבת שלו על הגישה הגרמנית לטיפול במשבר באירופה, שיבח את הבנק המרכזי האירופי על התוכנית שהשיק ביום חמישי לרכישת אגרות חוב ממשלתיות במטרה להוריד את התשואות של אגרות החוב של מדינות כמו ספרד ואיטליה.

"מדובר בצעד חזק יותר מהצעדים הקודמים של הבנק ויהיה למהלך הזה השפעה על השווקים", אמר סורוס בראיון. "הצעד הזה יכול אפילו להכין את התשתית לקראת פתרון כולל למשבר באירופה. למרות זאת, עדיין מדובר בפתרון זמני ולא בפתרון סופי".