מקורב לדנקנר: הכסף ממכירת "מעריב" יועבר לעובדים

(עדכון) - מאות עובדי "מעריב" שורפים צמיגים ומשבשים את התנועה בת"א: "אין פיצויים - אין פיטורים" ■ גם עיתונאים מ"ידיעות" וערוץ 2 מפגינים כאות הזדהות ■ מקורב לנוחי דנקנר: "אף שקל מהעסקה עם שלמה בן-צבי לא יגיע לדסק"ש"

הפגנה סוערת בבית "מעריב" בתל-אביב: מאות עובדים החלו להפגין היום (ג') בצהריים נגד הנהלת העיתון, בעקבות הכוונה להוציא לפועל גל פיטורים גדול נוסף. מוקדם יותר הכריזו העובדים על סכסוך עבודה החל מ-24 בספטמבר.

"אין פיצויים - אין פיטורים", צעקו העובדים, על רקע טענותיהם כי ההנהלה לא הפרישה מספיק לפיצויי פיטורים במרוצת השנים. כתריסר ניידות משטרה נמצאות באזור על מנת לשמור על הסדר.

עובדי העיתון שורפים צמיגים, חוסמים את התנועה בדרך מנחם בגין וצועדים לכיוון בית כלל. "איפה הפנסיה? איבדתם את הבושה!", צעקו העובדים. במקום נרשמים שיבושי תנועה, ונהגים צופרים לעבר המפגינים.

מעבר לעיתונאי "מעריב" הגיעו גם עיתונאים מ"ידיעות אחרונות" ומזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת, לאות הזדהות.

מקורב לנוחי דנקנר אמר היום ל"גלובס": כי "אף שקל מהעסקה עם שלמה בן-צבי לא יגיע לדסק"ש. כל מטרת המכירה - הן של 'מעריב' לבן-צבי והן של בית הדפוס - היא לשמש פיצויים לעובדים. אנחנו עושים את העסקה כולה רק למען העובדים. זו לא עסקת מניות, זו עסקה שמטרתה להבטיח את תנאי העובדים ואת קיומו של העיתון בעתיד".

עופר עיני: הממשלה צריכה להזרים כסף לעיתונים; יחימוביץ': אגיש הצעת חוק להצלת העיתונות

כידוע, אם תושלם עסקת מכירת "מעריב" לשלמה בן-צבי, רוב עובדי העיתון ככל הנראה יפוטרו, פרט ל-300-400 עובדים.

בישיבת חירום שהתקיימה אמש (ב') בין ועד עיתונאי "מעריב" לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הוחלט כי העובדים ייצאו למאבק לשמירת זכויותיהם לקראת הליך המכירה.

"אם זכויות העובדים לא יהיו מובטחות מבחינתם, לא תהיה עסקה", אמר אמש עיני.

בפגישה הבהיר עיני כי הוא מבין שהמשמעות האמיתית של מכירת העיתון היא "סגירת 'מעריב' ופתיחת עיתון חדש תחת אותו שם מותג". יחד עם זאת הוסיף עיני כי בשלב זה "אין שום הבטחה לעובדים, ולא ברור אפילו אם את הפיצויים וההפרשה לקרנות הפנסיה יקבלו העובדים".