נקבעה הפרה לערוץ 10 בעקבות שידור סרטון זוועות מסוריה

הסרטון שודר בתוכנית של רפי רשף, שבה צופים גם ילדים ובני-נוער ■ הרשות השנייה נטלה מהערוץ 2 דקות פרסום - הפסד של כמה עשרות אלפי שקלים

הרשות השנייה קבעה הפרה לערוץ 10 בעקבות שידור תכנים לא ראויים לצפייה של ילדים ונוער בשעה 17:00 אחר-הצהריים בתוכניתו של רפי רשף. בגין ההפרה הוחלט על סנקציה של נטילת זמן פרסום באורך האייטם, כשתי דקות. המשמעות: הפסד של כמה עשרות אלפי שקלים לערוץ.

בתאריך 12.8.12 שודרה כתבה בתוכנית "חמש עם רפי רשף", שהציגה הוצאה להורג של פעיל סורי מטעם נשיא סוריה, בשאר אל אסד.

הכתבה שהציגה באופן מפורט מאורע אלים ובוטה שודרה פעמיים ברצף, זאת בניגוד לתקנות סיווג וסימון שידורים מזיקים לפיהם היה על הזכיין לסווג את התכנית לגילאי 14 ומעלה, ולשדרה לאחר השעה 22:00. יש לציין כי זאת לא הפעם הראשונה שהרשות מתריעה בפני ערוץ 10 לגבי התכנים בתוכנית. מהרשות השנייה נמסר כי הם רואים בחומרה רבה את שידור הקטע בניגוד לתקנות, בשעות בהן צופים בטלוויזיה ילדים ובני-נוער.

נציב פניות הציבור ברשות, דוד רגב, שאליו הגיעו פניות בנושא, אמר כי "לא היה מקום להקרין את סרטון ההוצאה להורג כפי שהוא. הסרטון הוקרן שוב ושוב בשעה שילדים רבים צפו בתוכנית ולרגע היה נדמה כי לא מדובר בתוכנית חדשות ואקטואליה אלא בתוכנית מציאות מהסוג הנחות ביותר".

לדבריו, "שיקול-הדעת של עורכי התוכנית היה לקוי: לא היה מקום להקרין את הסרטון כפי שהוא. הוא היה מזעזע והצפייה בו עוררה תחושה קשה. האם היה ערך חדשותי להקרינו? אני סבור שלא".

מערוץ 10 נמסר: "התכנים המשודרים בתוכנית '5 עם רפי רשף' נבחרים בקפידה תוך תשומת לב מירבית לערכם העיתונאי ולחשיבותם הציבורית ובאופן שהולם את שעת השידור והמגבלות הכרוכות. נקיים את הנחיות הרשות השנייה".