השיחה: אהוד ברק וחנינא ברנדס פותחים שנה

מי הגיעו למפגש של אגודת ידידי בית ליסין? ■ מה אומרת ג'ודי שלום-ניר-מוזס על המשבר ב"מעריב"? ■ וגם: על מה צחק סטס מיסז'ניקוב במפגש עם המלונאים?

אגודת ידידי בית ליסין ערכה אמש (ג') מפגש במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, במהלכו נערכה פרמיירה חגיגית להצגה "משאלה אחת ימינה" וכן הרמת כוסית לרגל השנה החדשה ולכבוד פתיחת עונת ההצגות. מדובר במחזה בעיבוד חדש לרומן מאת הסופר אשכול נבו.

המחזה מגולל את סיפורם של 4 חברי ילדות בסוף שנות ה-20 לחייהם, חיפאים ש"היגרו" לתל-אביב. ערב משחקי המונדיאל, שבהם הם נוהגים לצפות יחדיו שנים, מחליטים הארבעה להטמין פתקים שעליהם ירשום כל אחד מהם את משאלתו הכמוסה - היכן הוא רוצה למצוא את עצמו עד המונדיאל הבא.

אלי יונס / צלם: יוסי כהן
 אלי יונס / צלם: יוסי כהן

אלי וחנה יונס

בין הידידים שהגיעו לצפות ולהרים כוסית לשנה החדשה: יו"רית אגודת הידידים ג'ני ברנדס ובעלה חנינא, ציפי פינס מנהלת התיאטרון, שר הביטחון אהוד ברק, שבאותו היום כיכב ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל, הגיע עם רעייתו נילי, ברוריה ודודי ויסמן, אלי וחנה יונס, אלי ונילי זהר, עו"ד ברוריה לקנר שבנה אמיר עשה את העיבוד המוזיקלי למחזה, ליזיקה ועמי שגיא, מיכל ויובל רכבי, ורדה ובועז דותן, דליה הורביץ, יפעת גוריון, עדנה טוקטלי, מיכל ומיקי צלרמאייר, סוזי ודן פרופר, שושנה שקד, קלרה ועמוס אהרוני, הילה ורני רהב, נאוה ברק ושלום זינגר, רונית אדלר, דוד ליבאי, נלי רוטלוי, שרה ומיכאל גייגר, צביה ויוסי גרוס, עדיה ויצחק סוארי, יעל אלמוג, נורית וחיים אריאל, דליה ואייבי נאמן, אסתי ואלקס הרטמן, גלית ויוסי לנדסמן.

מיסז'ניקוב מסתפק במיץ

"כנראה שעמית סגל ואני עשינו מאמץ משולב בתזמון מושלם, שבו אני בפוקוס, כדי לרכז סוף-סוף תשומת-לב משמעותית לענף כלכלי ממדרגה ראשונה: למלונאות ולתיירות", כך אמר אמש שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, למאות מלונאים ונציגי תעשיית התיירות, במהלך אירוע הרמת הכוסית המסורתית של התאחדות המלונות.

באירוע שנערך אתמול במלון הילטון תל-אביב וריכז אליו תשומת-לב תקשורתית חריגה בהיקפה בשל נוכחותו של מיסז'ניקוב, הוסיף השר: "הייתי מתחיל עם 'לחיים', אבל נראה לי שיש מעכשיו את חוק היובש בישראל, אז אסתפק במים ובמיץ תפוזים".

עמי פדרמן סטס פדרמן / צלם: נמרוד אהרונוב
 עמי פדרמן סטס פדרמן / צלם: נמרוד אהרונוב

עמי פדרמן וסטס מיסז'ניקוב

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, הודה למלונאים ולאורחים הרבים שהגיעו. בין אורחי האירוע: שאול בן משה, רון יריב, רפי ויינר, אבי דור, רוני פורטיס, רוני פיבקו, סמדר נמרודי, רון פדרמן, דניאל פדרמן, צביקה אורן אמיר חייק, אברהם (בומי) טראוב ואחרים.

ג'ודי מזדהה עם עובדי "מעריב"

המשבר הקשה איתו מתמודדים עובדי עיתון "מעריב" זוכה להתייחסותה של ג'ודי שלום-ניר-מוזס, המחזיקה ב-12% ממניות המתחרה "ידיעות אחרונות" ושותפתו של זקי רכיב, לשעבר בעלי "מעריב".

שלום-ניר-מוזס כתבה היום (ד') בעמוד הפייסבוק שלה: "בילדותי, בכל פעם שעברנו ליד בית 'מעריב', נהגנו לירוק. שנאנו את העיתון הזה, שמקימיו תקעו לסבי יהודה סכין בגב. סבא הזעיק את אבי נח, ויחד עם קומץ קטן של אנשים המשיכו להוציא את 'ידיעות אחרונות', עד שהפך לעיתון של המדינה.

"למרות משקעי העבר, נשבר הלב לראות את העיתון שחונכתי לשנוא אך למדתי להעריך, נסגר. 2,000 משפחות תיוותרנה ללא פרנסה. הלוואי שיימצא קונה שהדמוקרטיה חשובה לו".

מתחדשים בקניון

ההנהלה הבכירה של קבוצת עזריאלי הגיעה אתמול לאירוע התחדשות בקניון עזריאלי בחיפה. דנה עזריאלי סיפרה על הקשר המיוחד של משפחתה לעיר חיפה, ועל אביה, דוד, אשר התגורר בשנותיו הראשונות בארץ בעיר ושימש כמורה בבית ספר הריאלי. שלמה שרף מנכ"ל קבוצת עזריאלי ופאר נדיר מנכ"ל קניוני עזריאלי בירכו את שרון אלון, מנכ"לית הקניון, שעשתה בו מהפך מאז נרכש ע"י הקבוצה. הראל ויזל, הבעלים של FOX, שפתח לאחרונה את חנות אמריקן איגל בקניון בשטח של כ-600 מ"ר הגיע לפרגן וכמוהו גם קובי סקאל ,שגיב שקד ועמוס הורוביץ יבואן נעלי קרוקס לישראל.

הראל ויזל פאר נדיר / צלם: דנה קדוש
 הראל ויזל פאר נדיר / צלם: דנה קדוש

הראל ויזל ופאר נדיר

יונה יהב, ראש העיר חיפה, כיבד אף הוא בנוכחותו. סמדר גוטמן, רעייתו של אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, לא ויתרה על השתתפותה באירוע ומיד לאחריו יצאה למגרש הכדורגל ברמת-גן על מנת לעודד את בעלה ושחקניו במשחק מול רוסיה. העידוד לא ממש הועיל לנבחרת שסיימה את המשחק בתוצאה המאכזבת של 4:0.

זהופר נהנה ממטעמים ירושלמים

נציגי לשכת המסחר ישראל-גרמניה אירחו אמש את נשיא הבונדסראט (הפרלמנט) הגרמני הורסט זהופר, המבקר בארץ. קבלת הפנים וארוחת הערב החגיגית במהלכה, נערכו במלון לאונרדו פלאזה בירושלים מרשת מלונות פתאל, המנהלת, במקביל לפעילותה בישראל, 25 מלונות בגרמניה.

סודרי הופר ברקת / צלם: אבי נעים
 סודרי הופר ברקת / צלם: אבי נעים

סודרי, זהופר וברקת

על הארוחה ניצח השף שלום קדוש, והיא הוגשה על שפת בריכת המלון שעוצבה במיוחד כמו שוק ירושלמי עם תחנות שונות של מאכלי השוק ביניהם ממולאים, תבשילים, כבש צלוי פרוס לעיני האורחים, חומוס ירושלמי, שווארמה אותנטית ומבחר מתוקים. הגיעו להסביר פנים לאורח: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נשיא לשכת המסחר ישראל-גרמניה מיקי פדרמן, שגריר גרמניה בישראל אנדריאס מיכאליס, יעקב סודרי מנהל פיתוח עסקי רשת מלונות פתאל בישראל ועוד.

כשהרב פינטו ואלשטיין נפגשו

ההמגעים לצירוף שותף לנוחי דנקנר, באחזקות בחברת גנדן, תחילתם במפגש הזה, שבתמונה, שנערך בשבוע שעבר במלון "דנובה" בבולגריה. לידי "גלובס" הגיעה תמונה בלעדית מהשיחה בין הרב יאשיהו פינטו ובין איל ההון אדוארדו אלשטיין שעשוי להיכנס לשותף בחברה המחזיקה באי.די.בי.

הרב יאשיהו פינטו / צלם: אופיר אבא
 הרב יאשיהו פינטו / צלם: אופיר אבא

אדוארדו אלשטיין והרב פינטו

באחרונה אמר הרב פינטו למקורביו: "צריך שתהיה ערבות הדדית בין יהודים. בזכות המהלך הזה מאות אלפי עובדים בעלי פוליסות ביטוח ומחזיקי אגרות חוב יוכלו להיכנס לראש השנה ללא פגיעה בפרנסתם. יהודי העולם צריכים להשקיע בכלכלה הישראלית ומי שיעשה זאת יכפיל וישלש את כספו".

לי-אור אברבך