אובמה במסר לרגל ראש השנה: בואו נהיה סובלניים יותר

בברכתו המסורתית לחגים כותב נשיא ארה"ב: המסורת היהודית מלמדת אותנו שאחד מהחובות החשובים ביותר בתקופה זו הוא התפייסות

במסר המסורתי של הבית הלבן לראש השנה וליום כיפורים, קרא אמש (ה') נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ליהודים בארה"ב, ובמשתמע בעולם כולו, לגלות סובלנות רבה יותר ולהפגין נכונות להתפייסות, כמתבקש מתוואי המסורת היהודית לתקופת החגים.

"בעת שהשיח הציבורי נשמע לעיתים קרובות צורם מדי; כאשר החברה שלנו מתמקדת לעיתים קרובות מדי במה שמפלג אותנו במקום לעסוק במה שמאחד אותנו, אני מקווה שאמריקנים בני כל הדתות ינצלו את ההזדמנות הזו כדי להושיט יד לאלה שהם פחות בני מזל מאיתנו; לגלות סובלנות רבה יותר לשכנינו ולראות את עצמנו באחרים", כותב אובמה בברכתו.

הוא מוסיף: "כאומה, הבה ניתן את דעתנו לאלה שסובלים, והבה ונחדש את הקשר שאי אפשר לנתקו עם ידידותינו ובעלות בריתנו, ובכללן ישראל".

"המסורת היהודית מלמדת אותנו, שאחד מהחובות החשובים ביותר שמוטלים עלינו בתקופה זו הוא פעולת ההתפייסות", כותב אובמה. "אנו נקראים לכפר על עוונותינו, עוונות שנעשו ברגעים שבהם לא פעלנו לפי העקרונות שלנו".

"ברוח זה, מישל ואני מאחלים לכם ולבני משפחותיכם שנה מתוקה, שנת בריאות, שמחה ושלום; לשנה טובה", מסיים אובמה את מסר הברכה.

היחסים בין ממשל אובמה לממשלת נתניהו נמצאים עתה, כמדומה, בשפל מדרגה, אך המסר הזה משולל כל מטרות פוליטיות. הבית הלבן מפרסם מסרי איחולים של כל נשיא מכהן, דמוקרטי או רפובליקני, ערב כל שנה חדשה, מזה שנים רבות.