האינפלציה בארה"ב עלתה ב-0.6%; סנטימנט הצרכנים הפתיע

העלייה היא בעיקר על רקע העלייה במחירי הדלק, שטיפסו בקצב המהיר ביותר מזה יותר משלוש שנים - 9% ■ המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.9% בחודש אוגוסט

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אוגוסט ב-0.6%, בעיקר על רקע העלייה במחירי הדלק, שטיפסו בקצב המהיר ביותר מזה יותר משלוש שנים, כך לפי נתוני משרד העבודה האמריקני שפורסמו היום (ו').

מדד הליבה עלה ב-0.1%, בהתאם לציפיות האנליסטים, שחזו נכונה גם את העלייה במדד הכללי.

מחירי הדלק זינקו באוגוסט ב-9% וסיפקו כ-80% מהעלייה באינפלציה. מחירי המזון עלו ב-0.2%. ב-12 החודשים האחרונים זינקו המחירים לצרכן בארה"ב ב-1.7%, וב-1.9% על פי מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון. מדובר עדיין בנתונים התואמים את יעד האינפלציה של ה'פד'.

עוד התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות, שעלו ב-0.9% בחודש אוגוסט, כאשר את עיקר העלייה סיפקו מכירות הרכב וההוצאות על דלק. להוציא מכירות כלי רכב, המדד טיפס ב-0.8%.

בנוסף התפרסמו היום נתוני התפוקה התעשייתית לאוגוסט, אשר הציגו ירידה של 1.2%, לעומת צפי לירידה של 0.3%. מדובר בירידה החדה ביותר מאז מארס 2009.

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר, שהתפרסם גם הוא היום, עלה ל-79.2 נקודות, הרבה מעל הצפי שעמד על 73 נקודות בלבד. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי.

לבסוף התפרסם היום נתון המלאים העסקיים, שעלו ביולי ב-0.8%, לעומת עלייה של 0.1% ביוני.