דאגה בארה"ב: אין מספיק עובדים לתחזק את האייר פורס 1

בעקבות מעבר הפעילות של בואינג לטקסס מתקשה החברה לגייס עובדים שיתחזקו את המטוס הנשיאותי ■ בואינג הציעה ל-7 מהנדסים שלה לעבור לטקסס, אף אחד מהם לא הסכים

סוכנות הידיעות "בלומברג" חשפה לפנות בוקר כי חברת התעופה בואינג מתקשה לגייס מומחים שיתחזקו את מטוס האייר פורס 1, המטוס שבו משתמש נשיא ארצות הברית בנסיעותיו השונות, וזאת לאחר שהחברה העבירה את מרכז הפעילות שלה ממדינת קנזס לטקסס.

ב"בלומברג" חשפו מכתב שנשלח לבואינג בחודש יולי על ידי חיל האוויר האמריקאי ובו הם מתריעים בפני החברה על המחסור בעובדים שמתחזקים את המטוס הנשיאותי בעקבות המעבר של החברה לעיר סן אנטוניו. במכתב נאמר שהקמת צוות מורשה לתחזק את האייר פורס 1, באמצעות גיוס עובדים חדשים או העברת חלק מהצוות הקיים בקנזס הינו "אחד מהאספקטים החשובים ביותר של המהלך הזה, אך לעת עתה הוא הכי פחות מוצלח".

בואינג מתקשה לשכנע חלק מהמומחים שלה לעבור לטקסס, שכן על פי הודעה שפרסם איגוד המהנדסים של החברה, בוא הציעה ל-7 מהנדסים לעבור לטקסס על מנת להמשיך לעבוד על האייר פורס 1, אך כולם דחו את ההצעה. על פי המכתב שנשלח לבואינג על ידי חיל האוויר, כל מומחה שיעבוד על התחזוקה של המטוס הנשיאותי חייב להיות בעל נסיון של 5 שנים על מטוס מסוג זה, או על מטוס אחר שמשמש למשימות מיוחדות.

"אתה לא תביא סתם איש מהרחוב שיתחזק מטוס מהסוג הזה", אמר מיץ' גרסי, עוזר מרצה באוניברסיטת אמברי רידל לתעופה. הבעיה של בואינג מחריפה לנוכח העובדה שתהליך מתן אישור ביטחוני לעבודה על האייר פורס 1 לוקח בערך שנתיים בעוד שמועד התחזוקה הקרוב על אחד מהמטוסים הנשיאותיים הוא בתחילת השנה הבאה, ובחיל האוויר כבר הבהירו שהם לא יקבלו שום דחייה במועד התחזוקה.