החיזבאללה מארגן הפגנת ענק נגד הסרט האנטי-איסאלמי

(עדכון) הארגון קורא להפגנת ענק ביום שני נגד הסרט שלועג לנביא מוחמד ■ הבוקר פורסם סרט המתעד את תקיפת הבסיס של הכוחות הבינלאומיים בסיני ■ המחאה נגד הסרט הגיעה גם לאוסטרליה

להר הגעש בלבנון מוסיף היום ארגון חיזבאללה חומר בעירה נוסף, בהודעה לפיה בכוונתו לקיים הפגנת ענק בבירה ביירות - במחאה על הסרט האנטי-מוסלמי שפורסם בארצות הברית. בהודעה שפורסמה היום על ידי הארגון הלבנוני נקרא הציבור בבירה ליטול חלק בהפגנה, שתיערך מחרתיים במעוז חיזבאללה בביירות - הפרבר הדרומי.

"ההפגנה נועדה לגנות את מסע ההכפשה הפוגע בנביא עליו השלום ולהגן על ערכי הדת", נמסר בהודעת חיזבאללה. "ההפגנה תצא ביום שני בשעה 17:00 בערב, בואו בהמוניכם".

הארגון קיים אתמול, עם סיום תפילות יום השישי, הפגנה בה השתתפו מאות בני אדם בשכונת סיידא בעיר. ההמונים הניפו שלטים בגנות המערב, השמיעו קריאות "מוות לארצות הברית", ושרפו את דגל ישראל ואת הדגל האמריקני.

פורסם סרט ההסתערות על בסיס הכוחות הרב-לאומיים בסיני

קולות ירי, בהלה וקריאות זעם - כך תועדו הדקות הראשונות שאחרי הפריצה לבסיס הכוחות הרב לאומיים מדרום לאל-עריש, אתמול בשעות הערב. סרטון שהועלה לרשת מתעד את רגעי הפריצה לבסיס על ידי עשרות בדואים, חלקם חמושים, וכן את ההשתלטות על אחד ממגדלי השמירה והנפת דגל "אל-קאעדה" בראשו. בסרטון ניתן לראות גם את גדר התיל הפרוצה לחלוטין, כתוצאה מההתסערות על הבסיס.

על פי הדיווחים, הפריצה לבסיס בוצעה על ידי עשרות בדואים סלפים קיצוניים - במחאה על פרסום הסרט "תמימות האסלאם" הלועג לנביא מוחמד. עד כה נמנעו הסלפים מעימות עם הכוח השוהה בסיני בבסיס לשעבר של חיל האוויר הישראלי, ומורכב ברובו מחיילים אמריקנים. עשרות מכוניות פרטיות ומסחריות הביאו עימם את כנופיית הבדואים החמושים, שהקיפו עד מהרה את המחנה, צרו עליו והבעירו אש במקום. כ-70 מהם פרצו לתוך המתחם, שרפו כלי רכב ובזזו תחמושת רבה. חילופי אש כבדים החלו בין הכוחות במקום לבין החמושים. בתגובה, שלח הצבא המצרי כוחות לאזור על מנת להשיב את השקט למקום.

במהלך הלילה הותקף בסיס צבאי בריטי במחוז הלמנד שבדרום אפגניסטן ונהרגו שני נחתים מצבא ארצות הברית. החמושים שתקפו את הבסיס השתמשו בטילי כתף, רימונים ונשק קל והצליחו לפגוע גם בכמה כלי טיס בבסיס באטיסון, שנחשב לבסיס המרכזי של כוחות נאט"ו בדרום אפגניסטן. מדובר בבסיס בו משרת גם הנסיך הארי - אך הוא לא נפגע במתקפה.

במקביל, גלשה אתמול המחאה האסלאמית היום גם לירושלים ולעכו. עשרות צעירים ניסו להגיע אל הבניין ששימש בעבר את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים, אך נהדפו על ידי כוחות המשטרה. אלפים השתתפו בהפגנות בצפון וקראו לשליטת האסלאם בעולם.

המחאה הגיעה עד אוסטרליה

מאות בני אדם הפגינו היום מול הקונסוליה האמריקנית בסידני, כשהם משמיעים קריאות "מוות לאמריקה" ומשליכים נעליים, בקבוקים וחפצים מאתר בנייה סמוך - על המבנה.

כוחות משטרה רבים פעלו על מנת לפזר את ההפגנה, אך מספר שוטרים נפצעו בתגובה אלימה של המפגינים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת האוסטרליים, לפחות ארבעה בני אדם נפגעו בעימותים - כולם פונו לבתי החולים בעיר. עשרות בני אדם נעצרו.

בין היתר, הניפו המפגינים שלטים הקוראים לרצוח ולערוף את ראשיהם של הפוגעים בנביא מוחמד. "אובמה, אובמה - אנחנו אוהבים את אוסמה", צעקו חלק מהמפגינים. אחד המפגינים אמר במקום: "אנחנו רוצים שהאדם שהפיק את הסרט ייקח אחריות". במקביל, קרא הבוקר ארגון "אל-קאעדה" להמשיך ההפגנות ברחבי העולם הערבי נגד הסרט.