מחירי הנפט צוללים בכ-4% ונסחרים בשפל של 6 שבועות

הגורמים המרכזיים לירידה במחירים: עלייה בלתי צפויה במלאי הנפט של ארה"ב, ירידה של כ-11% בביקושים והגברת תפוקת הנפט של סעודיה

מחירי הנפט צונחים היום (ד') בחדות לשפל של כ-6 שבועות ברקע לפרסום נתוני מלאי הנפט האמריקנים שהצביעו על עלייה בלתי צפויה ולמאמציה של סעודיה למתן את מחירי האנרגיה.

מחיר חבית נפט גולמי צולל בכ-4% ונסחר סביב 92 דולר בעוד מחיר חבית מסוג ברנט יורד בשיעור דומה, מתחת לממוצע הנע של ה-200 ימים האחרונים העומד על 111.87 דולר, ואף חצה מטה את הממוצע הנע של ה-50 ימים האחרונים העומד על 110.83 דולר לחבית, עניין שלדעת מומחים רבים מעיד על המשך מגמת הירידות בטווח הקרוב.

הבריחה מהזהב השחור הגיעה לאחר שמשרד האנרגיה האמריקני פרסם את דוח נתוני המלאים שעלה בניגוד לציפיות בשבוע החולף בכ-8.5 מיליון חביות. מומחים מציינים כי גורם נוסף שתרם לירידות במחירים הוא ירידה של כ-11% בביקושים לעומת השנה הקודמת.

מעבר לכך, לעלייה החדה בהיצע העולמי של הנפט ניתן לייחס גם לסעודיה, שלטענת גורם בכיר המקורב למשק האנרגיה הסעודי, המדינה מנסה למתן את מחירי הנפט ע"י כך שהיא שהיא הגבירה לאחרונה את קצב הפקת הנפט שלה לכ-10 מיליון חביות נפט ביום.

זאת, בהתאם להצהרותיו של עלי אל-נאימי, שר הנפט הסעודי שהצהיר מוקדם יותר החודש כי סעודיה, הנחשבת למפיקת הנפט הגדולה ביותר באופ"ק, חוששת מעליית מחירי הנפט ותעשה ככל יכולתה למתן אותם.