עופר השקעות עשויה להחזיר 8.4 מיליון שקל למליסרון

בעלי המניות של חברת הנדל"ן המניב מליסרון התנגדו לאישור שכר רטרואקטיבי לבעלת השליטה ליאורה עופר

בעלי המניות של חברת הנדל"ן המניב מליסרון החליטו לא לאשר רטרואקטיבית את התיקון להסכם הניהול של עופר השקעות, בעלת השליטה בחברה משנת 2004. ההסכם המקורי, שנחתם בשנת 2000, זיכה את עופר השקעות, שבשליטת ליאורה עופר, ובעלי עניין נוספים, בדמי ניהול של 4.5% מהרווח השנתי של החברה לפני מס.

בשנת 2004 רכשה עופר השקעות את חלקה של שותפיה, ההסכם תוקן, והיא נכנסה לנעליהם וקיבלה את כל דמי הניהול ממליסרון. באחרונה, בעקבות המיזוג בין מליסרון לבריטיש ישראל, הוחלט לשנות את הסכם הניהול, כך שליאורה עופר תקבל את דמי הניהול באופן ישיר במקום עופר השקעות שבשליטתה.

מליסרון אף זימנה אסיפת בעלי מניות לאישור השכר בחודש יולי, אלא שאז התערבה רשות ני"ע, וטענה כי הסכם הניהול שנחתם ב-2004, נעשה שלא כדין כיוון שאושר רק על ידי דירקטוריון החברה.

לפי חוק החברות, בעסקאות של חברה עם בעל השליטה בה, נדרש גם אישור של בעלי המניות הלא נגועים באסיפה כללית. משכך, האסיפה היום הייתה צריכה לאשר רטרואקטיבית את התיקון, שבגינו קיבלה עופר השקעות לאורך השנים שעברו מאז סכום עודף של 8.4 מיליון שקל.

מחזיקי המניות מקרב הציבור החליטו היום ברוב גדול של 97%, כאמור, לא לאשר את תנאי העסקה; יובנק, אפסילון ומספר חברות השקעה זרות תמכו בהסכם. כעת עשויה עופר השקעות להידרש להשיב כספים אלה לחברה. בסוף חודש אוגוסט הוגשה תביעה למחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי בת"א, ובקשה לאישורה כנגזרת, כנגד עופר השקעות וליאורה עופר.

לטענת התובע גבו השתיים דמי ניהול בסך של 18 מיליון שקל שלא כדין. בנוסף, אושרה ברוב גדול של 81% ההצעה השנייה שהייתה על סדר יום האסיפה - אישור שכרה של יו"ר החברה, ליאורה עופר, בהיקף של 2.25 מיליון שקל לשנה, כחלופה לתשלום דמי הניהול לחברת עופר השקעות.עופר השקעות מחזיקה ב-66% ממניות מליסרון.