איראן מאשימה את סימנס ששתלה חומרי נפץ בכורים שלה

באיראן האשימו את החברה הגרמנית שהטמינה חומרי נפץ בציוד שסיפקה במטרה לפגוע בתוכנית הגרעין של המדינה ■ בסימנס דחו את הטענות ואמרו שאין להם קשר עם תוכנית הגרעין האיראנית

האם הפרנויה באיראן הגיעה לשיא חדש? איראן האשימה היום את החברה הגרמנית סימנס, שמספקת את המרכיבים לכורים הגרעיניים של המדינה , כי השתילה בתוך המרכיבים הללו מטעני חבלה קטנים שנועדו להתפוצץ לאחר שיותקנו בתוך הכורים וזאת על מנת לחבל בתוכנית הגרעין של המדינה. בסימנס דחו בתוקף את ההאשמות.

על פי חבר הפרלמנט האיראני עלא-א-דין בורוג'רדי, מומחי אבטחה איראני הצליחו לגלות ולנטרל פצצות קטנות שהוטמנו בתוך ציוד שרכשה גרמניה מהחברה הגרמנית. בורוג'רדי טוען כי על פי הערכות הרשויות במדינה הפצצות נועדו לחבל בהתקדמות תוכנית הגרעין האיראנית.

"הציוד היה אמור להתפוצץ ברגע שהוא היה מותקן במתקנים שלנו על מנת לפגוע בכל המערכות שלנו", אמר חבר הפרלמנט. "אך התבונה של המומחים שלנו סיכלו את המזימה של האויב".

בחברת סימנס דחו מכל תוקף את ההאשמות של איראן וטענו כי מחלקת הגרעין שלה הפסיקה את כל הפעילות העסקית שלה באיראן ב-1979 לאחר מהפכת האייתולות. "סימנס דוחה את הטענות הללו ומדגישה שאין לה כל קשר לתוכנית הגרעין האיראנית", כך מסר אלקסנדר מכוויץ, דובר של חברת סימנס במינכן.