ברצלונה הקלאסית היא לא ברצלונה של הקלאסיקו

ברצלונה מתכוננת לקלאסיקו, משחק הכדורגל בין ברצלונה וריאל מדריד ■ כדורגל? אז זהו, שלא ■ עדו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט, אומר כי רבים מרוכשי החבילות הם אנשי עסקים שלא תמצאו אותם במשחקי כדורגל בארץ

אם אתם קוראים לעצמכם חובבי כדורגל, אתם יכולים לדלג בשקט על העובדה הבאה: לא משנה איך תקראו לזה - הקלאסיקו, El Clasico, או הסופר קלאסיקו, כפי שנהוג לכנותו בישראל, מדובר ביותר מאשר סתם עוד משחק כדורגל. בעצם, מדובר בהרבה יותר מכדורגל בכלל. אז נכון, את המשפט הזה יגיד לכם בעיניים עצומות כל אוהד שרוף על פני מגרשי הגלובוס כשתלחשו באזנו את שם הקבוצה שלו, אבל ככל שנוגע הדבר לקלאסיקו הספרדי, עסקינן בנושא עמוק וטעון הרבה יותר, ולא צריך להיות מעריץ של רונאלדו או מסי, בשביל להבין את זה ולהתרגש.

היסטריה והיסטוריה

וגם לא יהיה מוגזם להגיד שמדובר בסוג של שיעור בהיסטוריה וגיאוגרפיה. לא בכדי המשחקים האלה טבעו את חותמם לאורך ההיסטוריה הספרדית והפכו לסמל. המשחק הראשון בין שתי היריבות המושבעות, ברצלונה (בראסה) וריאל מדריד, נערך לפני 110 שנים. במאי 1902 נפגשו השתיים על המגרש במשחק חגיגי לכבוד המלך אלפונסו ה-13, ומדריד, שלא ממש השלימה עם ההפסד הקדמון ההוא, הצליחה לקום ולשקם את כבודה האבוד רק 14 שנים מאוחר יותר, ומאז? מאז זו היסטוריה הסטרית. מלחמות פרצו בספרד, משטרים נפלו, ומסורת המשחקים הזו, רק אוספת את הסמלים שנקשרו אליה, ממשיכה ולא יודעת שקט.

להיות שם

אבל היי, מי בכלל מדבר על כדורגל? בדיוק כמו המונומנטים האומנותיים של ברצלונה, בדיוק כמו שדרת הרמבלה, כמו הכנסיות וכמו החותם של גאודי בעיר, בדיוק כזה הוא הקלאסיקו. אה, כן. עם הבדל מהותי אחד - אותם תוכלו תמיד לשוב ולראות, כאשר הוא ייחודי ומרגש בכל פעם מחדש, והפעם הבאה תהיה ב-7 באוקטובר, או אז תארח ברצלונה את יריבתה הגדולה ממדריד.

כך שאחת מהשתיים: או שממילא אתם מזדמנים באוקטובר לברצלונה, ואז אין ספק כי איתרה מזלכם והקלאסיקו מן הסתם הוא בגדר הזדמנות נפלאה להוסיף עוד חוויה לרזומה (הרי לא חשבתם להגיע למשל למינכן בתקופת האוקטוברפסט ולא לטעום או לכל הפחות לראות בירה, נכון?), או, וזה כנראה מה שלגמרי סביר, המשחק עצמו הוא התירוץ האמיתי לביקור שלכם.

האוויר והעיר

כל עיר בעולם ומה שהיא ידועה בו, אבל ישנן ערים שמעניקות אחת לכמה זמן, הזדמנות לחוויה אחרת, חוויה שאיננה רק הצגה לתיירים, ואת זה מרגישים כבר באוויר. "זה לא כדורגל" מסבירים מי שכבר נשמו את זה. "זה פסטיבל מטורף. זו הצגת תאטרון אחת גדולה ומספיק להסתובב ברחובות כדי להבין".

עדו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט, הנציגה הרשמית הבלעדית של ברצלונה בישראל זו השנה השביעית, מדווח כי הביקוש החל מיד עם קביעת מועד המשחק. "מה שמעניין כל פעם מחדש, הוא שרבים מרוכשי החבילות והמשחקים הם אנשי ונשות עסקים שאין סיכוי שתמצאו אותם במשחקי כדורגל בארץ. הם חובבי כדורגל, אבל הם בעיקר חובבי תרבות המקווים לפגוש על כוס קווה אנשי עסקים נוספים".

וכמובן שלא נשכח את ברצלונה עצמה. אם אתם רוצים למצות את החוויה המקומית עד תום, ברצלונה כמו ברצלונה מציעה לכם כל מה שרק תחלמו לבקש. טאפאסים, שווקים וברי יין (רק תזהרו לא להזמין ריוחה בברצלונה. הקטלונים לא יקבלו את זה בעין יפה).

המלצות על קצה המזלג

קבלו מספר המלצות בגודל צלחת טאפאס: את החגיגות תוכלו להתחיל בבר השמפניה הפופולארי Can Paixano. שם גם תוכלו לסיים אותן אחרי המשחק. מקום מיוחד אחר הוא גלריה RAS שהיא גם חנות ספרים מחויבת ביקור. ברצלונה, כמו שאתם בוודאי יודעים, לא חוסכת. לא בתרבות, לא בחיי לילה, לא בהיצע שופינג ולא במזג אוויר ידידותי. אבל ברצלונה הקלאסית היא לא ברצלונה של הקלאסיקו.