יוון: משרד האוצר מכחיש דיווחים על גירעון של 20 מיליארד א'

בסוף השבוע דיווח השבועון הגרמני "דר שפיגל" על כך שיוון תצטרך לסגור גירעון של 20 מיליארד אירו על מנת לעמוד בדרישות המוסדות הבינלאומיים ■ נציג של משרד האוצר היווני דחה את הדיווחים

נציג רשמי של משרד האוצר היווני דחה היום (ב') דיווחים שפרסם השבועון הגרמני "דר שפיגל" בסוף השבוע לפיהן המדינה צריכה לסגור גירעון של 20 מיליארד אירו על מנת לקבל נתח נוסף מחבילת החילוץ שהוענקה למדינה.

הנציג דחה את הדיווח שפורסם וטען שממשלת יוון נמצאת במשא ומתן עם נציגי ה"טרויקה" - שמורכבת מהנציבות האירופית, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - לקיצוץ הוצאות בהיקף של 11.5 מיליארד אירו, כמו כן דנים בדרכים ליצירת הכנסה של 2 מיליארד אירו.

על פי אותו נציג המשא ומתן עם נציגי ה"טרויקה" עדיין לא הסתיים והחלטה סופית בעניין תתקבל רק בשבוע הבא וזאת לאחר שהמשא ומתן בעניין הופסק עד תחילת השבוע הבא.

הדיווח של "דר שפיגל" מצטרף לדיווח אחר שפורסם בסוף השבוע בנוגע ליוון לפיו קרן המטבע תדחה פרסום דוח משותף עם האיחוד האירופי בנוגע ליכולתה של יוון להחזיר את החובות שלה וזאת עקב בקשה מהממשל האמריקאי לדחות את פרסום הדוח עד לאחר הבחירות לנשיאות בארצות הברית בתחילת נובמבר.

על פי הדיווח ממשל אובמה ביקש מהקרן לדחות את פרסום הדוח על מנת למנוע זעזוע בכלכלה העולמית. הדוח חשוב עבור יוון שכן, בהתבסס עליו, אמורים שרי האוצר של גוש האירו לאשר העברת נתח נוסף מחבילת הסיוע של המדינה. דחייה בהעברת הכספים עלולה ליצור בעיה קשה עבור המדינה שנמצאת על סף פשיטת רגל ופרישה מגוש האירו.