טורקיה חסמה הגישה לסרט שהשמיץ את הנביא מוחמד

בברכת ראש הממשלה ארדואן, הורה בית משפט באנקרה לספקיות האינטרנט במדינה שלא לאפשר עוד לגולשים לצפות ב"תמימות המוסלמים" ברשת - הסרט שעורר את גל המחאה והאלימות האחרון

בהתאם לבקשת ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ובכירי משטרו, הוציא הערב בית משפט באנקרה צו המורה לחסום את הגישה באינטרנט לצפייה בסרט "תמימות המוסלמים" - שפרסומו עורר גל מחאה ואלימות ששטף את העולם הערבי והמוסלמי בשבועות האחרונים.

שר התחבורה והתקשורת, בינאלי ילדרים, אמר לערוץ הטלוויזיה המקומי TRT כי הצו מחייב את הרשויות הממשלתיות ואת ספקיות האינטרנט למנוע מהגולשים בטורקיה את הגישה לכל הקישורים לסרט. "מעתה ואילך - קטע הווידאו המגעיל הזה לא יוצג עוד במדינה שלנו. הוא מעליב את הקדוש, מסית את ההמון לזעם ואינו מקובל על אף אחת מבין הדתות. הפקת הסרט הזה היא פשע שנאה ומי שהיה אחראי לו - צריך להיענש על כך".

אתמול הביע את תמיכתו במהלך ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן - והוא אף פנה לבכירי ממשלו כדי "לאתר פתרון שיביא למנוע את הגישה אל הווידאו". הרשויות באנקרה פנו לחברת "גוגל", מפעילת אתר "יוטיוב" שבו ניתן לצפות בסרט, בדרישה להסירו - אך כמו יתר הבקשות בנושא נענו גם הן בשלילה.

בשנים האחרונות החלו להתרחב המגבלות על גלישה חופשית באינטרנט בטורקיה. ב-2008 וב-2010 נחסמה שם הגישה ל"יוטיוב" בעקבות סרטונים שהועלו אליו והשמיצו את מייסד המדינה, מוסטפא כמאל אתאטורק. נוסף על כך, לא מתאפשרת גלישה לאתרים פורנוגרפיים - חסימה שבאנקרה הסבירו כמהלך שנועד לסייע במלחמה בפדופיליה.