מחוז קסטילה לה-מאנצ'ה בספרד מבקש סיוע של 800 מ' א'

מדיווחים בתקשורת הספרדית עולה כי הבקשה באה על רקע קשיים במימון תשלום אגרות חוב שמועד הפרעון שלהן מתקרב ■ מדובר במחוז החמישי בספרד שמבקש סיוע

בזמן שראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי ממשיך לדבוק בעמדתו נגד בקשת חבילת חילוץ לספרד, אחד המחוזות במדינה הודיע שהוא יזדקק לסיוע. מחוז קסטילה לה-מאנצ'ה הודיע היום כי הוא צריך חבילת חילוץ בהיקף של 800 מיליון אירו על מנת להמנע מפשיטת רגל.

על פי הדיווחים בתקשורת הספרדית, המחוז ביקש את הסכום על מנת שיוכל לשלם על אגרות חוב שמועד הפרעון שלהן מתקרב. ההחלטה לאשר את בקשת סכום הכסף באה כחלק מהדיונים על תקציב המחוז לשנת 2013. נשיאת המחוז מאריה דלוריס דה-קוספידל הדגישה כי המחוז חייב לבקש את הסיוע הזה, כי אין לו דרך אחרת לממן את תשלומי אגרות החוב.

הבקשה לסיוע של מחוז קסטילה הופכת אותו למחוז החמישי שמבקש סיוע בספרד אחרי קטלוניה, אנדלוסיה, ולנסיה ומורסיה.

הבקשה של המחוז באה מספר שעות לפני שהפרלמנט בספרד צפוי להתחיל בדיונים על תקציב המדינה לשנת 2013, כשברקע עומדים ההפגנות האלימות שאירעו במדריד ביומיים האחרונים וזאת על רקע הקיצוצים הנוספים הצפויים בתקציב החדש.

בניגוד למחוזות שמבקשים חבילות סיוע ביד נדיבה, ראש הממשלה הספרדי מסרב לעת עתה לבקש חבילת סיוע למדינה כולה. ראחוי אמר בימים האחרונים כי המדינה תבקש סיוע רק במידה והתשואות על אגרות החוב של המדינה יהיו גבוהות למשך תקופה ארוכה.