עלייה מעל לתחזיות במדד מנהלי הרכש בארצות הברית

מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר הצביע על קריאה של 51.5 לעומת צפי לקריאה של 49.7 נקודות ■ מנגד היקף ההוצאות לבנייה בחודש אוגוסט רשמה ירידה חדה ומפתיעה

תוצאות טובות נרשמו במדד מנהלי הרכש שהתפרסם היום בארצות הברית לחודש ספטמבר ושהצביע על כך שענף הייצור בארצות הברית חזר לצמוח. אך מנגד, ההוצאות לבנייה בחודש אוגוסט רשמה ירידה חדה ובניגוד לתחזיות שדיברו על עלייה בהיקף ההוצאות.

נתחיל מהחדשות הטובות עבור המשק האמריקאי וזה מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר שרשם קריאה של 51.5 נקודות לעומת 49.6 נקודות בחודש אוגוסט, כשהצפי היה שהמדד ירשום עלייה קלה בלבד לרמה של 49.7 נקודות. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות משמעותה צמיחה בהיקף הפעילות ואילו קריאה מתחת ל-50 משמעותה התכווצות.

הנתון השני שפורסם היום הינו נתון ההוצאות לבנייה של חודש אוגוסט והוא איכזב את האנליסטים. הוצאות הבניה בחודש אוגוסט רשמו ירידה של 0.6% וזאת בהמשך לירידה של 0.4% שנרשמה בחודש יולי. האנליסטים ציפו לעלייה בהיקף ההוצאות לבניה בחודש אוגוסט בשיעור של 0.4%.

למרות הנתונים הללו, השווקים ממתינים לנתונים בתחום התעסוקה בארצות הברית שיתפרסמו בהמשך השבוע ושיתנו אינדקציה טובה יותר לכיוון שבו הולך שוק העבודה במדינה. ביום שישי יתפרסם שיעור האבטלה במדינה לחודש ספטמבר ועומד כעת על 8.1%.