וול סטריט: המדדים ננעלו בעליות, מניית HP איבדה 13%

ראש ממשלת ספרד דוחה הספקולציות לגבי בקשת חבילת חילוץ ■ סקר ה-ADP לספטמבר הפתיע לטובה ■ גם נתוני מגזר השירותים הפתיעו לטובה ■ מנכ"לית HP חזתה רווחים חלשים ב-2013 - והמניה ירדה לשפל של 9 שנים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות לאחר פרסום הנתונים ממגזר השירותים וסקר ה-ADP שהפתיע לטובה והצביע על יצירה של 162 אלף משרות בסקטור הפרטי. עוד הגיבו המשקיעים להתפתחויות מאירופה ולנתוני המאקרו המעורבים שפורסמו ביבשת מוכת החובות.

"יש דאגה כללית שעונת הדוחות הזו הולכת להיות חלשה", אומר מייקל יושיקמי, מנכ"ל דסטיניישן וולת' מנג'מנט מקליפורניה. "כבר שמענו את ההצהרות של פדקס ו-HP. התחזית של HP דרמטית במיוחד כי יש להם סוגיות עסקיות שהם מתמודדים איתן".

נזכיר כי המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת, לאחר שהמשקיעים התאכזבו מהצהרותיו של ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, שדחה את הספקולציות לפיהן בכוונת הממשלה לבקש סיוע רשמי רחב היקף ממוסדות גוש האירו. בהמשך היום התפרסמו דיווחים כי גם גרמניה מצדדת בדחיית בקשת החילוץ בשל לחצים פוליטים פנימיים על הקאנצלרית אנגלה גרמניה. נראה כי לגרמנים פשוט נמאס לשלם את החובות של המדינות הבעייתיות בגוש האירו.

אומנם ה-S&P 500 זינק בכ-15% מאז השפל שרשם בתחילת יוני, עלייה אותה מייחסים רבים לצעדים המוניטרים האגרסיבים עליהם הכריזו ראשי הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב. אולם, ביל גרוס, מנכ"ל קרן פימקו ומי שמכונה "מלך האג"ח", פרסם אמש את סקירתו החודשית והתנגד לצעדים מוניטרים אלו תוך שהוא עושה שימוש בשפה ציורית ומטאפורות שונות כדי להמחיש את עמדתו. גרוס: "הדוד סם מכור לסמים קשים ואני חושש לגבי השווקים".

"זה לא יהיה מפתיע לראות מימוש רווחים מסוים בקרוב", אומר קווין גרדינר, מנהל מחלקת אסטרטגיית השקעות באירופה, אפריקה והמזה"ת בבנק ההשקעות ברקליס. "ישנם משקיעים מוסדיים ופרטיים רבים המתמקדים במה שיכול להשתבש יותר מאשר הדברים החיוביים", הוא מוסיף.

כאמור, בורסות אירופה נסחרות היום ברקע לנתוני מאקרו מעורבים שפורסמו היום. מחד, נתון המכירות הקמעונאיות של גוש האירו עלה ב-0.1%, לעומת צפי האנליסטים שעמד על ירידה של 0.1%. מאידך, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים נפל לרמה של 46.1 נקודות בספטמבר, לאחר שרשם קריאה של 46.3 נקודות באוגוסט. מומחים מציינים כי בשל התכווצות במגזר השירותים מתחת לרמה של 50 נקודות המעידה על צמיחה בפעילות, המיתון בגוש האירו הוא בלתי נמנע.

סקר ה-ADP עלה על הציפיות

גולת הכותרת היום היא סקר ה- ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוספו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) במהלך חודש ספטמבר. הסקר הצביע על כך שנוספו לסקטור הפרטי כ-162 אלף משרות, מעל צפי האנליסטים שעמד על 145 אלף משרות, לאחר שבאוגוסט נוספו באופן מפתיע 201 אלף משרות. (לסיפור המלא)

בכל מקרה, ה-ADP הוא מעין "מתאבן" לקראת פרסום דוח התעסוקה ושיעור האבטלה שיפורסמו ביום שישי, ורבים רואים בכך מבחן לצעדים המוניטרים האגרסיבים עליהם הכריז הפדרל ריזרב לפני מספר שבועות.

מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים, ה-ISM, הפתיע לטובה גם הוא, כאשר הגיע בחודש ספטמבר לקריאה של 55.1 נקודות, לעומת 53.7 נקודות בחודש אוגוסט.

המלצות לסלקום ופרטנר

לאחר שאפל זכתה במשפט הפטנטים ואמורה לקבל פיצויים בסך מעל למיליארד דולר, כעת מחפשת סמסונג את הנקמה. החברה הקוריאנית טוענת כעת כי מכשיר הדגל החדש של אפל, אייפון 5, מפר את הפטנטים שלה. בפנייה לבית המשפט ציינה סמסונג כי "ברגע שיצא האייפון 5 לשוק, סמסונג החלה לבדוק אותו". לטענת החברה, המכשיר מפר 8 פטנטים רשומים שלה.

רוני בירון מבנק ההשקעות UBS חוזר על המלצותיו החיוביות לגבי מניות התקשורת הישראליות ומעלה את מחירי היעד שלהן. לגבי סלקום, בירון מעניק מחיר יעד של 11 דולר למניה, כלומר, פרמיה של כ-30%. (לסיפור המלא)

מניית ג'נרל מוטורס ריכזה עניין לאחר שפרסמה אמש את דוח המכירות שלה לחודש ספטמבר ודיווחה על עלייה של 1.5% במכירות. בעקבות הדוח מניית החברה הוסיפה לערכה יותר מ-2%.

מניית HP ספגה היום מכה לאחר שמנכ"לית החברה, מג וויטמן, אמרה בפגישה עם אנליסטים כי 2013 תהיה שנה של ירידה ברווחים ל-3.4 עד 3.6 דולר למניה. להערכתה, 2015 תהיה שנת ההאצה עבור החברה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]