ה-ADP הפתיע בארה"ב: 162 א' משרות נוספו לסקטור הפרטי

צפי האנליסטים עמד על 145 אלף משרות בלבד, לאחר שבחודש אוגוסט נוספו יותר מ-200 אלף משרות ■ מרבית המשרות נוספו בסקטור השירותים ■ מאוחר יותר יפורסם מדד מנהלי הרכש לספטמבר

לאחר שלפני מספר שבועות הפדרל ריזרב הכריז על סבב חדש של תמריצים מוניטרים (QE3), כאשר אחת המטרות שעמדו לנגד עיניו היו לאושש את שוק התעסוקה, היום (ד') התפרסם סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוספו לסקטור הפרטי (מלבד המגזר הממשלתי וסקטור החקלאות) במהלך חודש ספטמבר.

הנתון הפתיע לטובה והצביע כי נוספו לסקטור הפרטי כ-162 אלף משרות במהלך ספטמבר, מעל צפי האנליסטים שעמד על כ-145 אלף משרות בלבד, אך פחות מהנתון של חודש אוגוסט שעמד על יותר מ-180 אלף משרות.

לפי הנתונים, מגזר השירותים ממשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של שוק התעסוקה. העסקים הקטנים הוסיפו 81 אלף משרות בעוד חברות בינוניות הוסיפו 64 אלף משרות והחברות הגדולות הוסיפו "רק" 17 אלף משרות בספטמבר. חברות השירותים היו אחראיות ליצירת 144 אלף משרות, בעוד חברות במגזר הייצור הוסיפו 4,000 משרות בלבד.

חשוב לזכור שנתון ה-ADP הוא מעין "מתאבן" לקראת דוח התעסוקה ושיעור האבטלה לחודש ספטמבר שיפורסמו ביום שישי. בכל מקרה, רבים רואים בנתוני התעסוקה מבחן לצעדים המוניטרים עליהם הכריז ה'פד' לפני מספר שבועות, שמטרתם המרכזית, בין היתר, לאושש את שוק התעסוקה ולהוריד את שיעור האבטלה לרמה של מתחת ל-7%. יש לציין, שכלכלנים צופים כי המשק האמריקני יוסיף כ-118 אלף משרות בספטמבר וכי הנתונים של חודש אוגוסט ויולי עודכנו כלפי מטה, לרמה של 189 אלף ו-156 אלף בהתאמה.