ארה"ב: התביעות השבועיות לדמי אבטלה מתחת לצפי

נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו השבוע על 367 אלף תביעות, עלייה של 4,000 לעומת השבוע הקודם ■ נתוני ההזמנות ממפעלים ירדו בחודש אוגוסט ב-5.2%, מעט פחות מהצפוי

נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו השבוע על 367 אלף תביעות, עלייה של 4,000 לעומת השבוע הקודם, כך פורסם היום (ה') בארה"ב. מדובר בנתון חיובי יותר מהצפי שעמד על 370 אלף תביעות, כאשר בכל מקרה עיקר תשומת הלב בשוק העבודה נתונה לנתוני התעסוקה המלאים שיתפרסמו מחר.

אתמול פורסם סקר ה-ADP, המקדים לנתוני התעסוקה, אשר הפתיע לטובה והצביע כי נוספו לסקטור הפרטי כ-162 אלף משרות במהלך ספטמבר, מעל צפי האנליסטים שעמד על כ-145 אלף משרות בלבד, אך פחות מהנתון של חודש אוגוסט שעמד על יותר מ-180 אלף משרות.

מחר, כאמור, יתפרסמו נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר, כאשר הם מהווים מבחן ראשון לצעדים המוניטרים עליהם הכריז ה'פד' לפני מספר שבועות, שמטרתם המרכזית לאושש את שוק התעסוקה ולהוריד את שיעור האבטלה לרמה של מתחת ל-7%. כלכלנים צופים כי המשק האמריקני הוסיף כ-118 אלף משרות בספטמבר וכי הנתונים של חודש אוגוסט ויולי עודכנו כלפי מטה, לרמה של 189 אלף ו-156 אלף בהתאמה.

גם נתוני ההזמנות ממפעלים פורסמו היום. ההזמנות ירדו בחודש אוגוסט ב-5.2%, מעט פחות מהצפוי. מדובר בירידה השנייה בשלושה חודשים, כאשר ביולי עלה הנתון ב-2.6%.