מדוע החליטה יוניליוור לדחות את עליית המחירים לנובמבר?

בשופרסל, במגה וברשתות נוספות אומרים כי הן טרם אישרו את המחירים החדשים בטרם נוהל מו"מ עם יוניליוור ■ קמעונאי: "גם תנובה ושטראוס יצטרפו להעלאות המחירים. כשאתה עומד מול חזית כזו, אתה לא יכול שלא לאשר עליות מחיר"

מה עומד מאחורי החלטתה של חברת יוניליוור לדחות את העלאת המחירים עד ל-1 בנובמבר? בזמן שביוניליוור טוענים כי הדחייה היא לבקשתן של רשתות השיווק, שטוענות כי לא הספיקו להיערך לעליות במחיר - ברשתות שופרסל, מגה וברשתות נוספות אומרים כי הן טרם אישרו את המחירים החדשים בטרם נוהל משא-ומתן עם יוניליוור.

נזכיר כי יוניליוור הכריזה על עליית מחיר כוללת במוצרי החברה, שאמורה הייתה להכנס לתוקף אחרי סוכות. בעקבותיה הכריזה גם קבוצת אסם על עליית מחירים, והיום (ה') הצטרפה אליהם החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל).

לדברי קמעונאי בכיר, בעצם העובדה ש-3 החברות דורשות עליית מחיר בסמיכות, כל חברה מחזקת את דרישתה של השנייה. "מנכ"ל יוניליוור, שאינו מוכר בארץ, החליט ללכת ראשון אל המנגל כשהכריז על עליית מחיר. יתר החברות חיכו לראות שהתהליך מתבשל, וכשראו שלא קורה שום דבר ולא פורצת שום מחאה חברתית - הן הצטרפו. ברור עכשיו שגם תנובה ושטראוס יצטרפו להעלאות המחיר. כשאתה עומד מול חזית כזו, אתה לא יכול שלא לאשר עליות מחיר. מעבר לכך, הן חייבות להעלות מחיר כי התשומות עלו".

- האם הן חייבות להעלות מחיר גם כדי לשפר את הרווחיות של הרשתות שנשחקה?

- "בוודאי".

מיוניליוור נמסר: "בשל החגים ובכדי להקל על הקמעונאים ליישם את המחירון החדש, החליטה חברתנו לדחות את תאריך כניסת תוקף המחירון החדש בכמה ימים".