נגמרה השביתה: עובדי מפעל פוקסקון חזרו היום לעבודה

העובדים חזרו לאחר שההנהלה איימה לפטר כל עובד של יופיע היום לעבודה ■ העובדים פתחו אתמול בשביתה לאחר שנדרשו לעבוד במהלך חופשת חג

עובדי מפעל פוקסקון, שמייצר בין היתר את האייפון עבור חברת אפל, חזרו היום לעבודה לאחר שנטשו אתמול את המפעל במחאה על הדרישות של ההנהלה להכריח את העובדים לעבוד במהלך חופשת חג, כך טוען ארגון זכויות העובדים China Labor Watch.

אולם נראה כי העובדים חזרו לעבודה לאחר שהנהלת המפעלה איימה בפיטורין על כל מי שלא יופיע היום לעבודה. "בין 3 ל-4 אלף עובדים נטשו אתמול את קווי הייצור במפעל, וחזרו היום לעבודה לאחר שההנהלה איימה לפטר על מי שלא יחזור לעבודה", אמר היום לי קיאנג, מנהל במפעל של פוקסקון בשיחה עם סוכנות הידיעות בלומברג.

בהודעה שפרסם ארגון העובדים אתמול נכתב כי עובדי המפעל החליטו אתמול להפסיק את עבודתם לאחר שההנהלה חייבה אותם לעבוד במהלך חופשת חג של שבוע ימים, והדרישה של ההנהלה מהעובדים לעמוד בתקני בקרת איכות מחמירים ביותר מבלי לקבל תדרוכים מתאימים. בהודעה של הארגון נכתב כי אפל היא זו שעומדת מאחורי הבקשה להקשיח את התקנים של בקרת האיכות לאחר שלקוחות של האייפון 5 דיווחו על כך שהמכשיר החדש של אפל נשרט בקלות.

"מה שחשוב במעשה הזה הינו ההשלכות שיש לכך", אומר דניאל צ'אנג, אנליסט בחברת Macquarie Securities. "בזמן שהשכר בסין נמצא בעלייה, זה יוצר אתגרים גדולים עבור מפעלי ייצור כמו פוקסקון".

דובר של פוקסקון הכחיש כי 4,000 עובדים השתתפו בשביתה שהתקיימה אתמול.