אל-עריאן: השוק צריך יותר מדוח תעסוקה טוב כדי לעלות

מנכ"ל פימקו התייחס לנתוני התעסוקה המפתיעים שפורסמו אתמול וטען שזה לא מספיק על עוד אין שיפור ביסודות של הכלכלה ■ אל-עריאן גם התייחס לטענה שהנתונים "שופצו" על מנת לעזור לאובמה

נתנוי התעסוקה הטובים שפורסמו אתמול בארצות הברית הפיחו אופטימיות זהירה בקרב השווקים, אך מנכ"ל קרן הגידור הגדולה ביותר בעולם אומר כי השווקים צריכים יותר מדוח תעסוקה טוב על מנת לפתוח ברצף של עליות, וזה לא יקרה כל עוד היסודות של הכלכלה לא מתחזקים.

בראיון שהעניק מוחמד אל-עריאן לרשת CNBC התייחס מנכ"ל פימקו לירידה המפתיעה בשיעור האבטלה בארצות הברית לרמה של 7.8%. "בגדול, מדובר בנתונים טובים בזה שיצרנו 100 אלף מקומות עבודה חדשים וששיעור האבטלה במדינה ירד", אמר אל-עריאן במהלך הראיון. הוא הוסיף שמה שיותר חשוב הינה העלייה ביחס בין מספר האוכלוסיה במדינה לבין היקף התעסוקה כמו גם העלייה בממוצע הרווח השעתי בשבוע.

במהלך הראיון התייחס מנכ"ל פימקו לתגובה הפושרת של השווקים לנתוני התעסוקה (המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת). אל-עריאן אמר שהשווקים הגיעו למסקנה שיש צורך בשינוי מהותי בשווקים.

"עד עכשיו היה לנו ראלי בהתבסס על פעולות של הפדרל ריזרב והבנק המרכזי האירופי שהפחיתו את הסיכונים לטווח הקצר", אמר אל-עריאן במהלך הראיון. "אך על מנת להמשיך את העליות, עלינו לשפר את היסודות הכלכליים. ודוח התעסוקה, למרות שהוא טוב, לא מספיק טוב על מנת לעזור בחיזוק הדרוש".

אל-עריאן התייחס בקצרה גם לטענה שהעלה מנכ"ל ג'נרל אלקטריק לשעבר ג'ק וולש לפיה נתוני התעסוקה "שופצו" על מנת לעזור לאובמה להיבחר מחדש, במיוחד לאור הכישלון שלו בעימות הטליוויזיוני מול מיט רומני. "זה מה שקורה כשיש לך שתי דרכים לאסוף נתונים", אמר אל-עריאן בראיון.