הולנד ומונטי לגרמניה: ותרי על התנגדותך לתוכנית הפיקוח

בתום פגישה שנערה אתמול בין מספר ראשי מדינות בגוש האירו קראו המשתתפים למדינות שמתנגדות לתוואי תוכנית הפיקוח על הבנקים באירופה לוותר על ההתנגדות שלהן

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ובעל בריתו ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ממשיכים במאמצי השכנוע של המדינות שמסרבות לתוכנית להתחלת הפיקוח על הבנקים באירופה כבר בתחילת השנה הבאה. המנהיגים של צרפת ואיטליה קראו בין היתר לגרמניה ופינלנד, שתי המתנגדות העיקריות לתוכנית המוצעת.

למאמצי השכנוע של הולנד ומונטי הצטרפו אתמול ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, ראש ממשלת פורטוגל ומלטה. בתום פגישה שנערכה בין המנהיגים אתמול במלטה קראו החמישה לשאר המדינות בגוש האירו להשיג התקדמות משמעותית בנושא במהלך פסגת המנהיגים שתיערך ב-18 וב-19 בחודש הנוכחי בבלגיה.

"המועצה האירופית הקרובה צריכה לסלול את הדרך לעבר מערכת פיקוח אחידה על הבנקים באירופה, שיוסכם עליה לפני סוף השנה ושתתחיל לפעול כבר בחודש ינואר 2013", נכתב בהודעה משותפת שפורסמה לאחר הפגישה. במפגש שנערך אתמול בבירת מלטה השתתף גם נשיא הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו.

מונטי והולנד דוחים בתוקף קריאות מצד מספר קובעי מדיניות באירופה, בינהם שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובלה, הטוענים שצריך לבנות את מערכת הפיקוח בהדרגה ובצורה איטית יותר. ההתנגדות של שר האוצר הגרמני למהלך הזה, גרמה למתיחות בין גרמניה לצרפת בפסגת שרי האוצר האחרונה של גוש האירו.