לא רק ג'ק וולש: רומני תוקף את אופן חישוב שיעור האבטלה

במהלך עצרת בחירות שקיים רומני בפלורידה השמיע רומני טענות דומות לאלו שהעלה מנכ"ל ג'נרל אלקטריק לשעבר ■ רומני: האבטלה הייתה צריכה להיות מעל ל-11% אילולא שינו את החישובים

יום אחרי שמנכ"ל ג'נרל אלקטריק לשעבר ג'ק וולש פרסם בחשבון הטוויטר שלו האשמה לפיה נתוני האבטלה שפורסמו ביום שישי "שופצו" לטובת קמפיין הבחירות של אובמה, מגיע תורו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית מיט רומני וטוען שמספר המובטלים האמיתי הינו גבוהה יותר מהנתונים הרשמיים.

"אם היינו מחשבים את שיעור הבלתי מועסקים בדרך שבה בוצע החישוב כשאובמה נכנס לתפקיד, היינו מקבלים מספרים שונים", אמר רומני אתמול במהלך עצרת בחירות בפלורידה, שנחשבת לאחת ממדינות המפתח במירוץ לבית הלבן. "אתם מבינים, אם אחוז האוכלוסיה שהייתה חלק מכוח העבודה היום דומה לאחוז שהיה בזמן שאובמה נכנס לתפקיד, אז שיעור האבטלה היה מעל ל-11%, זה מעשה לא נסלח".

רומני התייחס בדבריו לנתונים לפיהם כוח העבודה של ארצות הברית כפי שעולה מהנתונים של חודש ספטמבר עומד על 63.6% מהאוכלוסיה לעומת 65.7% בינואר 2009, החודש שבה נכנס אובמה לתפקיד. הנתונים הללו אינם חלק מהנתונים שמפרסמת הממשלה בדוחות התעסוקה שלה, והם לא היו קיימים לפני שאובמה נכנס לתפקיד.

נזכיר כי ביום שישי, ולאחר פרסום נתוני התעסוקה, מנכ"ל ג'נרל אלקטריק לשעבר, ג'ק וולש, צייץ בטוויטר שלו, בהתייחסו לעיר שיקאגו, שם אובמה החל את דרכו הפוליטית: "נתוני תעסוקה בלתי נתפשים. החבר'ה משיקאגו יעשו הכל. אי אפשר לנצח בעימות - אז משנים את המספרים". הדברים היכו גלים ברשת וצברו תגובות רבות. הממשל האמריקאי הכחיש את טענותיו של וולש. וגורמים מקצועיים, ואפילו יוצעים משני המחנות הפוליטיים בארצות הברית, אמרו שהדבר הוא כמעט בלתי אפשרי.