מחיר הדלק בקליפורניה בשיא: "פעם חצי מיכל עלה 10 ד'"

תושבי קליפורניה מכלים זעמם ברשת על רקע הזינוק במחירי הבנזין

קליפורניה סוערת: מחירי הבנזין במדינה חצו את רף 5 הדולרים לגאלון (כ-5 שקלים לליטר) בחלק מהאזורים ותושבים מכלים זעמם בטוויטר. המושל ג'רי בראון החל לפעול בסוף השבוע והורה להקדים את המכירות המוזלות של החורף על מנת לבלום את הנסיקה במחיר. עם זאת, המהלך לא צפוי להשפיע בימים הקרובים.

שריפה שפרצה בבית זיקוק גדול גרמה בין היתר לזינוק במחירי הבנזין. באתר הכלכלי האמריקני מרקטוואץ' ליקטו מקבץ תגובות של גולשים בטוויטר בנושא. "אני גרה במפרץ סן פרנסיסקו והמחיר הכי זול הוא 4.99 דולרים לגאלון!! אני זוכרת ימים שבהם מילאנו חצי מיכל ב-10 דולרים", כתבה אחת הגולשות. גולשת אחרת התבדחה וכתבה: "מחירי הבנזין גורמים לכך שעדיף ללכת לכל יעד בטווח של 12 מייל. רוצה לאכול צהריים? אין בעיה, ייקח לי 5 שעות להגיע. בוא נקבע לארוחת ערב...".

חלק מהגולשים העלו תמונות של מחירים בתחנות דלק, מחירים שהגיעו אפילו ל-5.69 דולרים לגאלון. "המחירים מגוחכים! שמתי עכשיו 20 דולר במיכל וזה אפילו לא כיסה לי חצי דרך!".

חלק מהגולשים החליטו להסתכל על חצי הכוס המלאה. גולש אחד צוטט מכתבה בעיתון "LA טודיי" וכתב שישנם פחות בני נוער שיכורים בכבישים, ואילו תושב אחר כתב: "בחיי, מחירי הבנזין דוחקים אנשים מהכבישים. לא הייתה כמעט תנועה הבוקר".