אלקואה היכתה את תחזית ההכנסות - 5.83 מיליארד ד'

צפי האנליסטים עמד על הכנסות של כ-5.5 מיליארד דולר ■ בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד של 3 סנט למניה, לעומת הפסד של 15 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ■ האם עונת הדוחות תפתיע לטובה?

ענקית האלומיניום אלקואה, פתחה היום, (ג') כמדי רבעון, את עונת הדוחות של הרבעון השלישי ודיווחה על ירידה של 9% בהכנסות, שהסתכמו ב- 5.83 מיליארד דולר, לעומת 6.42 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת החברה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של כ-5.5 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה החברה דיווחה על שיפור ורשמה הפסד של 3 סנט למניה, לעומת הפסד של 15 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011. צפי האנליסטים עמד רווח אפסי. עם פרסום הדוחות החברה הודיעה כי הביקוש לאלומיניום יגדל ב-6% ב-2012 ויכפיל את עצמו בין השנים 2010 ל-2012.

דוחות החברה נחשבים, באופן מסורתי, לברומטר המעיד על מצב הכלכלה והתעשייה הגלובלית, כמו גם להמשך עונת הדוחות. דיעה זו מבוססת על מספר נתונים שהראו כי במקרה שהחברה הצליחה להכות את התחזיות, עונת הדוחות של אותו רבעון היתה חיובית.

עם זאת, אנליסטים אחרים מציינים כי מאחר ואלקואה מייצרת מוצרים עבור ענף הבנייה, יצרניות הרכבים וענפים אחרים בתעשייה, דוחות החברה עשויים להשפיע רק על מגזרים אלו והם למעשה מפת דרכים של ענף הייצור הגלובלי, אך אין להם כלל השפעה על ענפים אחרים.

אותם אנליסטים, מצביעים על נתונים היסטורים שמבססים טענה זו. כך למשל, בשנת 2009 אלקואה פיספסה את התחזיות, אך 72.4% מהחברות הנסחרות במדד S&P 500 היכו את תחזיות האנליסטים, כך לפי נתונים שמספקת חברת המחקר FactSet.

"נראה כי לדוחות של אלקואה קיימת השפעה מועטה, אם בכלל, בנוגע לתוצאות של שאר החברות ב-S&P 500", אומר ג'ון בטרס, אנליסט ב-FactSet. בנוסף, בחברת המחקר מציינים כי ב-21 הרבעונים שבהם אלקואה פיספסה את תחזיות האנליסטים, מדד ה-S&P 500 ירד רק בכ-0.6% בשלושת החודשים שלאחר פרסום הדוחות.

נציין כי מתחילת השנה עלתה החברה בכ-6%, כאשר מרבית העליות נרשמו ברבעון האחרון, בשל ציפיות החברה למחסור עולמי באלומיניום. במסחר המאוחר מטפסת מניית החברה ביותר מ-1%.