ארה"ב: ספר הבז' הצביע על "צמיחה מתונה" במרבית המחוזות

ה'פד' מציין בדוח כי שוק הדיור מהווה נקודת האור המרכזית שתרמה לצמיחה ב-10 מחוזות מתוך 12 ■ לפי הנתונים שפורסמו חל שיפור ניכר גם בסקטור הרכבים, אולם הצריכה הפרטית נותרה כמעט ללא שינוי

כלכלת ארה"ב צמחה בקצב מתון בחודשים אוגוסט וספטמבר, כאשר שוק הדיור הוא "נקודת האור המרכזית" שתרמה לצמיחה זו, כך עולה מדוח "ספר הבז'" שפרסם הערב (ד') הפדרל ריזרב.

הדוח, הבוחן את מצב הכלכלה ב-12 מחוזות ה'פד' ומפורסם 8 פעמים בשנה, הראה כי 10 מחוזות דיווחו על צמיחה כלכלית מתונה בתקופה זו, כאשר רק ניו-יורק וקנזס דיווחו על האטה כלכלית.

מהנתונים עולה עוד כי הדוח הנוכחי הוא שיפור מסוים לעומת הדוח קודם שהצביע על 9 מחוזות שדיווחו על "צמיחה מתונה". כמו כן הדוח מצביע על עליית המחירים ומכירות הבתים כעניין שתרם במיוחד לצמיחה במרבית המחוזות.

מעבר לכך, לפי הנתונים שפורסמו חל שיפור ניכר גם בסקטור הרכבים, עניין שבא ליידי ביטוי בדוחות מכירות הרכבים בחודשיים האחרונים שהצביעו על עלייה בשיעורים ניכרים. עם זאת, מרבית המחוזות דיווחו כי הוצאות הצרכנים נותרו כמעט ללא שינוי מאז הדוח הקודם, עניין שמעורר דאגה בייוחד לאור העבודה שהצריכה הפרטית מהווה כ-70% מהכלכלה האמריקנית.

סקטור הייצור והתעשייה הצביע על נתונים מעורבים, כאשר מחצית מהמחוזות דיווחו על שיפור מסויים מאז הדוח הקודם.