אלי ישי קורא לחרם צרכנים כדי להיאבק בגל ההתייקרויות

שר הפנים: "על הציבור לזכור כי יש לו כוח רב, וביכולתו להימנע מלצרוך מוצרים יקרים" ■ "ישראל יקרה לנו" בתגובה לישי: "עכשיו נזכרת, 3 חודשים לפני הבחירות?"

לאור גל עליות המחירים במשק, סגן ראש הממשלה, שר הפנים אלי ישי, אומר כי "לצד חובתנו כנציגי ציבור לפעול למען הצרכנים, על הציבור לזכור כי יש לו כוח רב, וביכולתו להימנע מלצרוך מוצרים יקרים".

לדבריו, "רק שילוב הכוחות בין מאמצי השלטון להורדת מחירים מחד, והימנעות מקנייה של מוצרים יקירים מאידך, יוכלו להעביר מסר חד-משמעי דרך כיס היצרנים, כי המשך הישרדותם מחייבת הורדת מחירים".

"פתאום נזכרת?"

תנועת "ישראל יקרה לנו" עונה לקריאת אלי ישי ל"חרם צרכנים" ומוסרת כי "התנועה מביעה דאגה עמוקה מכך שדמות פוליטית, אשר בציניות שותפה למרבית העסקאות האפלות של ההון והשלטון - כמו למשל העלאת המע"מ על האזרחים במקום להטיל מסים על רווחים כלואים, או מס רכוש על בעלי מגרשים ודירות ריקות - פתאום נזכרת, 3 חודשים לפני הבחירות, שהעליות מחירים הם שורש אי-היציבות החברתית.

"אם השר אלי ישי רציני בכוונותיו להורדת מחירים, אשר היא הפתרון הנחוץ לכל תושבי ישראל ולא רק לסקטורים להם דואג כביכול אלי ישי, עליו בראש ובראשונה להביא לכך שהעלויות שגרמה הממשלה יירדו: עליו לפעול להורדת מחיר המים, הארנונה (באחריותו אישית של שר הפנים אלי ישי), המע"מ, הבלו על הדלק, ומחיר הגז לחברת חשמל. בנוסף יכולה הממשלה לפעול לפירוק המונופלים הריכוזים השולטים בשוק המזון הישראלי.

"עם ישראל מוותר על עזרתו המילולית של השר אלי ישי. אין בביטוי 'חרם צרכנים' לכשלעצמו כדי להוריד את כלל מחירי המזון בישראל".

עוד נמסר כי "תנועת 'ישראל יקרה לנו' תמשיך בעיצומים ובשביתת הקונים הממוקדת אשר תחל ביום ראשון כלפי חברת המזון הרווחית בישראל - חברת אסם הנמצאת בבעלות התאגיד השוויצרי נסטלה. בשלב הראשון של העיצומים נחליף את קניית חטיפי וקטשופ אסם במוצרים תחליפים של יצרנים ישראלים איכותיים וזולים".

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "צעד קיצוני וקשה כמו 'חרם צרכנים', שמוביל השר אלי ישי, לא יוריד את מחירי המזון, אלא יוביל לפיטורים נרחבים במפעלים ולפגיעה קשה בתוצרת הישראלית. כתושב מדינת ישראל, גם אני מוצא כי יש להפסיק את העלייה במחירי המזון, אך הדרך לכך היא לא באמצעות פגיעה בתעשייה, אלא באמצעות הורדת המיסים הכבדים המוטלים על מפעלים- כמו מים, חשמל, ארנונה, מע"מ ועוד. מיסים אלו נמצאים באחריותו של השר אלי ישי והם הגורם המרכזי לעליית מחירי המזון מלכתחילה. על כן אני קורא לשר ישי לגלות אחריות ציבורית ולהוביל רפורמות חוקתיות שיקלו על התעשייה. פעולה אשר תוביל לירידה ביוקר המחיה ככלל ובמחירי המזון בפרט".

"חרם צרכנים יוביל לפיטורים"

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, הגיב גם הוא לקריאתו של ישי לחרם צרכנים ואמר: "צעד קיצוני וקשה כמו חרם צרכנים, שמוביל השר אלי ישי, לא יוריד את מחירי המזון, אלא יוביל לפיטורים נרחבים במפעלים ולפגיעה קשה בתוצרת הישראלית.

"כתושב מדינת ישראל, גם אני מוצא כי יש להפסיק את העלייה במחירי המזון, אך הדרך לכך היא לא באמצעות פגיעה בתעשייה, אלא באמצעות הורדת המסים הכבדים המוטלים על מפעלים - כמו מים, חשמל, ארנונה, מע"מ ועוד. מסים אלה נמצאים באחריותו של השר אלי ישי, והם הגורם המרכזי לעליית מחירי המזון מלכתחילה.

"על כן אני קורא לשר ישי לגלות אחריות ציבורית ולהוביל רפורמות חוקתיות שיקלו על התעשייה, פעולה אשר תוביל לירידה ביוקר המחיה ככלל ובמחירי המזון בפרט".