ביוג'ן: תרופת BG-12 הראתה 44% יותר יעילות מקופקסון

ביוג'ן ערכה ניסוי שלב 3 בתרופת BG-12 המתחרה בקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה ■ על פי ביוג'ן, תוצאות המחקר הוכיחו כי הטיפול ב-BG-12 יעיל יותר מהקופקסון במדד הבודק את קצב ההתקפים השנתי של המטופלים

חברת הפארמה ביוג'ן דיווחה היום (ו') על הצלחה בתוצאות מחקר שלב 3 שבדק את היעילות והבטיחות של BG-12, תרופה אוראלית לחולי טרשת המתחרה בקופקסון של חברת טבע .

על פי ביוג'ן, במסגרת המחקר התרופה החדשה השוותה יעילות מול קופקסון, כאשר תוצאות המחקר הוכיחו כי הטיפול ב BG-12 היה יעיל יותר מהטיפול בקופקסון במדד הבודק את קצב ההתקפים השנתי של המטופלים. ההפרש בתוצאות עמד על 44% הבדל לטובת BG-12.

התרופה נבדקה במתן דו או תלת יומי בחולי טרשת נפוצה מסוג התקפי הפוגתי. במחקר השתתפו חולי טרשת נפוצה אשר קיבלו את הטיפול בפרק זמן של שנתיים ביחס לחולים אשר טופלו בתרופת דמה. מחקר זה מצא כי הטיפול ב-BG-12 הוריד את קצב ההתקפים בשיעור של 49% בהשוואה לפלצבו במינון דו יומי, ובשיעור של 50% במינון התלת יומי.

גם טבע שחררה נתונים

מוקדם יותר השבוע פרסמה טבע נתונים מן המחקר הבינלאומי שלב 3 הנקרא GALA. מטרת המחקר היא להעריך את היעילות, הבטיחות והסבילות של glatiramer acetate, החומר הפעיל בקופקסון, במינון שונה של 40 מיליגרם, ובמתן שלוש פעמים בשבוע, בהשוואה למתן פלסבו בקרב חולים בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית (RRMS).

לפי המחקר, glatiramer acetate הניתן שלוש פעמים בשבוע הפחית באופן מובהק את שיעור ההתקפים השנתי לחולים.

כזכור, טבע זכתה לפני מספר חודשים במשפט על הפטנט לקופקסון, אך אנליסטים מעריכים כי BG-12 תפגע במכירות של החברה. האנליסט ג'ון בוריס מסיטי, למשל, ציין לאחר המשפט כי "בכנס הרפואי של סיטי בקליבלנד, רופא בכיר ציין שישנם ביקושים גבוהים ל-BG-12 וחולים ממתינים לאישור התרופה". הוא העריך שה-BG-12 של ביוג'ן תפגע בתרופות הקיימות לטיפול בטרשת נפוצה, כולל הקופקסון. "אנו חוזים מכירות של 2.9 מיליארד דולר לקופקסון השנה, וירידה ל-1.26 מיליארד דולר ב-2015, בין היתר בשל כניסת גרסאות גנריות".