בערב שבת: שתי רקטות גראד נורו לעבר נתיבות

הדרום ממשיך להתחמם: ארגוני הטרור מרצועת עזה ירו הערב שתי רקטות גראד לעבר שטח העיר נתיבות; אחת מהן התפוצצה בחצר בית בעיר, השנייה נפלה בשטח פתוח

הירי לעבר ערי הדרום נמשך: שתי רקטות גראד נורו הערב (ו') לעבר שטח העיר נתיבות, אחת מהן התפוצצה בחצר בית. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא דווח על נזק, אך אישה אחת לקתה בחרדה וקיבלה טיפול על ידי פראמדיקים של מגן דוד אדום. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בסמוך לעיר.

סמוך לשעה 19:30 החרידה אזעקת "צבע אדום" את שלוותם של תושבי העיר נתיבות, שהיו בעיצומן של תפילות וארוחות השבת. כמה דקות לאחר מכן התברר כי אחת מהרקטות שנורו אל עבר השטח המיושב פגעה סמוך למבנה בעיר.

השבוע נורו לשטח ישראל יותר מ-60 רקטות וכולן נפלו בשטחים פתוחים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי מגיע על רקע התחממות האזור בימים האחרונים. בבוקר החג השני של סוכות נורו 55 רקטות תוך כמה שעות לעבר יישובי הנגב המערבי, לאחר הסיכול הממוקד שביצע חיל האוויר בשני פעילי ג'יהאד איסלאמי בעזה. בתגובה לירי, תקף צה"ל מטרות טרור ברצועה.

23 יישובים לא ממוגנים

למרות הירי המתמשך, 23 יישובים בעוטף עזה אינם ממוגנים, ואין כוונה למגן אותם. הממשלה החליטה למגן את היישובים שנמצאים במרחק של עד 4.5 ק"מ מהגדר. מעבר לטווח הזה, היישובים הגדולים נמצאים תחת מטריית ההגנה של כיפת ברזל. אבל בין הקווים נותרו 23 יישובים בשטח הפקר, בלי ממ"דים ובלי כיפת ברזל.

"אנשים בסופו של דבר ייקחו את הרגליים שלהם ויילכו מפה, כי מי מטורף לגדל פה ילדים", אמרה דינה ברנשטיין מקיבוץ מגן. התושבים מצויים במאבק מתמיד לשכנע את מקבלי ההחלטות למגן אותם, ולמרות שסבב ההסלמה הבא הוא רק עניין של זמן לא נראה שיש למישהו כוונה לעשות זאת.