דרגי: הפיקוח על הבנקים באירופה עלול להדחות עד 2014

נשיא הבנק המרכזי האירופי אמר היום כי אפילו אם יושלמו כל ההכנות הדרושות הפיקוח על הבנקים ביבשת יחל רק ב-2014 ■ אך מדגיש, הכללים החדשים צריכים לחול על הבנקים כבר בתחילת 2013

למרות המאמצים של צרפת ואיטליה להקים את מנגנון הפיקוח על הבנקים באירופה עד תחילת שנת 2013, נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הפחית את הסיכוי שהמהלך הזה אכן יושלם עד תחילת השנה החדשה, וטען כי מנגנון שכזה לא יתחיל לפעול לפני שנת 2014, אפילו אם כל ההכנות הדרושות לכך יושלמו לפני כן.

"זה מאוד חשוב שהרגולציה שהכריז עליה הבנק תיכנס לתוקפה ב-1 בינואר, אך זה לא אומר שהפיקוח יחל באותו תאריך", אמר היום דרגי לעיתונאים בטוקיו. "יקח בערך שנה או קצת יותר עד שיוקם מנגנון הפיקוח. אנחנו צריכים להתקדם מבחינת זמנים, אך אנחנו גם חייבים להתקדם בצורה טובה".

בכירים בבנק המרכזי האירופי כבר הביעו בעבר ספקות לגבי המועד שנקבע על ידי מספר מדינות, כמו צרפת ואיטליה, להתחלת הפיקוח על הבנקים. ויטור קונסטנסיו, סגן נשיא הבנק המרכזי, ואדווארד נווטני, חברה במועצת המנהלים של הבנק, אמרו בעבר כי הם לא רואים אפשרות שהבנק המרכזי האירופי יקח על עצמו את מלאכת הפיקוח לפני חודש יולי בשנה הבאה.

הקמת מנגנון מרכזי לפיקוח על כל הבנקים באירופה הינו תנאי הכרחי בתוכנית שהסכימו עליה מנהיגי אירופה לפני מספר חודשים שתאפשר לבנקים השונים באירופה גישה ישירה לכספים ולקרנות של הבנק המרכזי האירופי. המהלך הזה נועד לייצב את הבנקים ביבשת ולמנוע קריסה של אחד מהם.