ההוצל"פ אסרה על רעייתו של ערן מזרחי למכור את הווילה בסביון

רעייתו של ערן מזרחי, הברוקר הנאשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, ביקשה למכור את הווילה המשותפת בסביון, שלפי הערכות שווה 12 מיליון שקל ■ ההוצאה לפועל תוציא את אשתו וילדיו של מזרחי מהווילה, שתימכר ע"י כונסי הנכסים

רעייתו של ערן מזרחי, הברוקר מסביון המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, אינה רשאית למכור בעצמה את הווילה של בני הזוג בסביון - כך פסקה באחרונה ההוצאה לפועל, שקבעה כי הווילה ברחוב האתרוג בסביון, שמוערכת בכ-12 מיליון שקל, תימכר רק על-ידי כונסי הנכסים של מזרחי, עורכי הדין איתן ארז וחזי חכם, במסגרת הליך כינוס הנכסים.

על הווילה רובצת משכנתא לטובת בנק לאומי, ואשתו של מזרחי, הנתון במעצר, מתגוררת בה עם 3 ילדיהם.

"אף אם אקבל את כל טענות החייבת, ולפיהן אין לה יד ורגל במעשי בעלה (ולא מצאתי להכריע בעניין בשלב זה), אין בכך כדי לשנות ממסקנתי", כתב רשם ההוצאה לפועל, יניב הלר, שדחה את בקשת האישה, באמצעות עו"ד ארז חבר, למכור את הווילה בעצמה.

לדברי הרשם, בנסיבות המקרה קיים חשש שתבוצע מניפולציה עצמית בחסות המכר העצמי של הווילה, ולכן ראוי שהליך המכירה יעשה על-ידי הכונס, שיוודא כי הנכס יימכר בתמורה הגבוהה ביותר האפשרית.

"בענייננו, מדובר בנכס ייחודי, שמן הסתם גם קשה יותר לאמוד את שוויו ולנבא מהו הסכום שיוצע עבורו בסופו של דבר", כתב הלר.

רשם ההוצאה לפועל לא התעלם מכך שהליך המכירה של הווילה על-ידי כונס הנכסים, בניגוד למכירה עצמית של הזוג מזרחי, כולל בתוכו תשלום של שכר-טרחה לכונס, אך ציין כי "כאשר אין הצדקה חוקית שלא לבצע את המכר במסגרת הליך הכינוס, וכאשר אף יש טעם הגיוני לבצע את המכר במסגרת הכינוס, אין בגובה שכר-הטרחה העתידי כדי לשלול את המכר באמצעות הכונס".

ב-23 באוקטובר תקיים ההוצאה לפועל דיון בשאלת דיור חלופי לאישה, עם הוצאתה מהבית שבו היא מתגוררת כעת עם ילדיה.

חיי פאר

מזרחי (40) מסביון, שכונה "מיידוף הישראלי", מואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, והוא נתון במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. משפטו של מזרחי ייפתח בעוד מספר שבועות.

כתב האישום נגד מזרחי הוגש ביוני, והוא מגולל פרשת מירמה מתוחכמת. לדברי הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שיכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל ולקח אותם לכיסו.

לפי כתב האישום, מזרחי השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, לרכוש את הווילה בסביון וכן רכבי יוקרה לו ולבני משפחתו. מזרחי מואשם בנוסף בהלבנת הון בסך 250 מיליון שקל.

למזרחי מיוחסות עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שימוש במסמך מזויף ועוד.