ביטחון המשקיעים חוזר: המחזורים מתחילים לעלות

במדדים הממשלתיים, גליל 2-5 ושחר כללי הניבו תשואה חיובית של 0.27% ו-0.19% בהתאמה ■ במדדים הקונצרניים, תל בונד 40 ותל בונד 60 הניבו 0.7% ו-0.53% בהתאמה

שבוע המסחר המקוצר הסתיים בעליות, ואפשר להגיד שמעכשיו חוזרים לעשות עסקים. הרבעון האחרון גדוש ימי מסחר, ללא תקופות של חגים או חופשות.

אנו נמצאים בישורת האחרונה של השנה, ומתחילת הרבעון האחרון המדדים נמצאים בטריטוריה החיובית. במדדים הממשלתיים, גליל 2-5 ושחר כללי הניבו תשואה חיובית של 0.27% ו-0.19% בהתאמה. במדדים הקונצרניים, תל בונד 40 ותל בונד 60 הניבו 0.7% ו-0.53% בהתאמה.

מדד אג"ח כללי סיים את השבוע בשער של 285.91 נקודות, ומתחילת הרבעון השיג תשואה של 0.56%. מדד זה נחשב למדד בנצ'מרק, כלומר מדד שניתן להשוות אליו תשואות.

בתקופה האחרונה ישנה התעוררות בקרב המשקיעים, ומחזורי המסחר החלו לעלות. במדד תל בונד 20 מחזור המסחר עלה ב-20% בהשוואה למחצית השנה האחרונה, והסתכם ב-182 מיליון שקל ליום.

עוד סימן מעודד המצביע על חזרת ביטחון המשקיעים הוא התחזקות השקל לעומת הדולר, אשר נמצא בשער של 3.827 שקלים לדולר - הרחק מהרמה הפסיכולוגית של 4 שקלים.

השבוע התבשרנו על כך שקרן יורק רכשה אג"ח של קבוצת אי.די.בי, בהיקף עצום של כ-400 מיליון שקל. אירוע זה הוא סימן לבאות, לכך שמשקיעים זרים מזהים הזדמנויות בשוק הישראלי, והוא יכול לעודד את המשקיעים המקומיים.

בשבועות האחרונים מתפרסמים שלל נתונים של קרן המטבע, והעיקרי שבהם הוא הורדת תחזית הצמיחה הכלל עולמית. הסיבות: חשש לעתיד גוש האירו, והמדיניות הפיסקאלית השגויה בארה"ב.

אך בינתיים נתוני התעסוקה בארה"ב משתפרים להפליא, ומספר דורשי האבטלה ירד לשפל של ארבע שנים. אצלנו צופים צמיחה של 3.2% ב-2013 ואבטלה של 7%, נתונים שמרניים מאוד ביחס לציפיות בנק ישראל והאוצר.

נוסף על כך, סוכנות S&P הודיעה על הותרת הדירוג של ישראל ללא שינוי, ברמת A פלוס. עיני המשקיעים בתקופה הקרובה יהיו נשואות לעבר התקשורת בתחום הפוליטי מדיני, בבחירות לנשיאות בארה"ב ובבחירות לראשות הממשלה אצלנו.

עדכון המדדים

פעמיים בשנה מתעדכנים הרכבי מדדי האג"ח הקונצרניות. השינוי הראשון בשנה חל ב-15 באפריל, והשני ב-15 באוקטובר, כלומר מחר. מטרת השינויים היא לשמור על מדדים איכותיים, בעלי שווי שוק ודירוג גבוה.

שינוי הרכב המדד מתבצע על פי כללים ברורים וידועים שהבורסה הגדירה. ראשית יש צורך להקים מאגר של אג"ח אשר עומדות בתנאי סף. מתוך מאגר זה מרכיבים את כל מדדי התל בונד. עיקרי התנאים להקמת המאגר: שווי שוק של אג"ח לא יפחת מ-200 מיליון שקל, תקופת פדיון האג"ח מעל חצי שנה, תנאי סחירות מינימליים ודירוגה של סדרת האג"ח יהיה לפחות A מינוס בדירוג מעלות, או A3 בדירוג מידרוג.

השינויים הצפויים ממחר במדד תל בונד 20 הם: דיסקונט השקעות אגח ד נגרעת מהמדד בשל דירוגה הנמוך. מזרחי-טפחות הנפקות 33 וחברה לישראל אגח 7 יתווספו למדד בשל שווי שוק גבוה.

במדד תל בונד 40, קבוצת דלק אגח כג וכרמל אולפינים אגח א נגרעות בשל בעיית פדיון חלקי, שמקטינה את שווי השוק של הסדרות. נוסף על כך, בזן אגח ב ודיסקונט השקעות אגח ו נגרעות בשל דירוג נמוך.

מזרחי-טפחות הנפקות 33 וחברה לישראל אגח 7 נגרעות אף הן מהתל בונד 40, אך משפרות את מעמדן לתל בונד 20, בשל שווי שוק גבוה.

בשל חוסר באג"ח בהרכב מדד תל בונד 40 תתווספנה אג"ח בעלות שווי השוק הגבוה ביותר. חמש האג"ח שתתווספנה הן: דקסיה ישראל הנפקות אגח ב, בינלאומי הנפקות התחייבות נדחה כ, גזית גלוב אגח י, מליסרון אגח ה ופועלים שטרי הון נדחה א'.

במדד תל בונד שקלי נגרעות חמש אג"ח ולא מתווספת אף אג"ח. המדד יכיל רק 41 אג"ח.

הכותב מכהן כמנהל דסק אג"ח בקסם תעודות סל. קסם עשויה להיחשב בעלת עניין אישי בנושא הכתבה לנוכח השקעתה בניירות ערך ובמכשירים פיננסיים הנזכרים בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם