Jobinfo: ירידה של 30% בביקוש לעובדי תוכנה ברבעון השלישי

שכרו של איש DBA מתחיל בעל 3 עד 4 שנות ניסיון עומד על 17 עד 21 אלף שקל ■ עובדים עם 5 עד 10 שנות ניסיון כבר מרוויחים 22 עד 27 אלף שקל

ירידה של 30% בביקוש לעובדי תוכנה ושל 13% בתחום החומרה ברבעון השלישי של השנה. כך עולה מנתוני גיוס העובדים של חברת ההשמה Jobinfo. נתונים יותר מעודדים אפשר לראות בקרב מועמדים חדשים המחפשים עבודה, שם נרשם גידול של 40% ברבעון השלישי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

"רק במהלך הרבעון רביעי, לאחר תקופת החגים, נוכל לדעת את מגמתו האמיתית של שוק התעסוקה בתחום ההיי-טק", אומרת אילנה אחימאיר, מנכ"לית Jobinfo, "עם זאת, העלייה בביקושים למשרות בענף מצד מועמדים העובדים בעת החיפוש, הינה ביטוי לתחושת אי הודאות באשר למצב ענף ההיי-טק.

"תחושה זו נובעת מקולות מיתון המגיעים מאירופה ומחלחלים לשוק דרך אמצעי התקשורת. בזמן משבר ממשי, מועמדים נוטים 'להיצמד לכיסא' ולא לעבור מקום עבודה, כך שאנו לא מדברים כעת על מצב שכזה, אלא יותר חששות הגורמים למועמדים לבדוק את האפשרויות הקיימות בשוק, ולא תמיד בכוונה אמיתית לעבור מקום עבודה".

מהנתונים נמצא כי לצד עליה במספר מבקשי העבודה וירידה במספר המשרות, ניתן להצביע על גידול בביקושים לאנשי Database Administrator ו-Business Intelligence בקרב חברות טכנולוגיות שלרוב חוות קושי באיתור וגיוס מועמדים מיומנים ובעלי מומחיות בתחום. "ההתפתחות העצומה של מאגרי מידע ומערכות מידע מורכבות וניהול הנתונים אל מול מיליוני משתמשים בארץ ובעולם, הובילה חברות להגדיל את הצוותים שלהן ולא עוד להסתפק בהעסקת פרילנסרים ממוקדי פרויקט או ניהול התחום דרך בתי תוכנה כמו בעבר", אומרת אחימאיר.

שכרו של איש DBA מתחיל בעל 3 עד 4 שנות ניסיון עומד על 17 עד 21 אלף שקל. עובדים עם 5 עד 10 שנות ניסיון כבר מרוויחים 22 עד 27 אלף שקל. עובד בדרגה ניהולית עם למעלה מ-10 שנות ניסיון מרוויח 27 עד 30 אלף שקל.