היקף החובות של ATP: למעלה מ-200 מיליון שקל

לביהמ"ש הוגשה בקשה למתן בלעדיות למשך 30 יום לחברת מונקריף האמריקאית לנהל מו"מ לרכישת זכויותיה של ATP איסט מד ברשיונות דניאל ושמשון

למעלה מ-200 מיליון שקל - זהו ההיקף הכולל של החובות שהשאירה חברת הבת של ATP בישראל עבור הוצאות הקידוח ב"שמשון", שבו התגלה מאגר גז קטן בהיקף 0.6 טריליון רגל מעוקבת (TCF).

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום בקשה למתן בלעדיות למשך 30 יום לחברת מונקריף האמריקאית לנהל מו"מ לרכישת זכויותיה של ATP איסט מד ברשיונות דניאל ושמשון. עם המו"מ יסתיים בהצלחה מקווים נושי החברה לקבל את אישור מועצת הנפט במשרד האנרגיה והמים להעברת הזכויות למונקריף. אם המו"מ ייכשל ינהלו הנושים ב-15 לנובמבר התמחרות בין מונקריף לגורמים אחרים שהביעו עניין ברכישת נכסי ATP איסט מד.

חברת האם ATP קיבלה לפני כחודשיים צו הקפאת הליכים בארה"ב להגנה מפני נושיה לאחר שנקלעה לקשיים בעקבות חובות בהיקף מיליארדי דולרים.

ATP מחזיקה בישראל 40% בשלושה רישיונות: שני רישיונות דניאל ורישיון שמשון. שותפתה העיקרית של ATP ברישיונות היא חברת ישראמקו בשבליטת קובי מימון. הזכויות ברישיונות הישראליים לא היו מוגנות מעיקול למרות צו הקפאת הנכסים בארה"ב משום שהוחזקו ברובם על-ידי חברת בת של ATP - ATP איסט מד - שהוקמה לדרישת משרד האנרגיה והמים.

כפי שנחשף ב"גלובס" נכסי ATP-ישראל עוקלו על-ידי חברת קידוחים סקוטית בשם פרנקס בשל חוב של כ-6 מיליון שקלים. ביום חמישי האחרון נענתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך לבקשת פרנקס ומינתה את בא-כוחה עו"ד דוד פורר ממשרד גרוס, קליינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות' לנאמן על נכסי החברה יחד עם עו"ד דרור ויגדור ממשרד יגאל ארנון המייצג נושה אחר.

ATP כבר חתמה ב-20 לספטמבר, ערב יום הכיפורים על הסכם No-Shop עם מונקריף אך כעת מבקשים הנושים מבית המשפט להכיר בהסכם מקוצר של 30 יום במקום 90 יום כפי שהבטיחה ATP למונקריף.