"ללא מתווה לשיפור נזילות פרטנר, תיתכן ירידה בדירוג"

כך אומרים בחברת הדירוג מעלות S&P, שהחליטה בינתיים להותיר הדירוג על כנו: AA מינוס

ביטול מדיניות הדיבידנד לשנת 2012 השתלמה לפרטנר: חברת הדירוג מעלות S&P, אשר הכניסה לפני חודשיים את אג"ח החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, החליטה אתמול להותיר את הדירוג על כנו, ברמה של AA מינוס.

עם זאת, מעלות השאירה את חברת הסלולר ברשימת המעקב, ובכוונתה להיפגש עם הנהלת החברה בחודשיים הקרובים ולאמוד את חשיפתה למצב החברה-האם סקיילקס של אילן בן-דב, בין היתר ביחס לחלוקת דיבידנדים; את תוכניותיה לניהול נזילותה; ואת השפעת התגברות התחרות על תוצאותיה העתידיות.

מעלות, בניהול רונית הראל בן-זאב ,מציינת כי "במקרה שהחברה לא תציג מתווה ברור לשיפור הנזילות לרמה 'מספקת', תיתכן ירידה מרובת נוטצ'ים (דירוגים, ר' ש') בדירוג החברה". מנגד כותבים שם: "אנו עשויים לאשרר את הדירוג הנוכחי, אם נשתכנע כי חשיפה החברה למצבה של סקיילקס הינה מגודרת ולא צפויה להשפיע לשלילה באופן מהותי על מצב החברה".

ירידה של 27% ב-EBITDA

היקף החוב של פרטנר באג"ח נאמד ב-2.7 מיליארד שקל, ובעקבות הותרת הדירוג על כנו רשמו היום 4 סדרות האג"ח של החברה עליות של עד 1%, כך שכעת הן נסחרות בטווח תשואה של 1.6%-5.9%.

הטלטלה העוברת על שוק הסלולר תביא, להערכת מעלות, לירידה חדה בהכנסות ובתוצאות התפעוליות של פרטנר ב-2012 וב-2013 בהשוואה ל-2011. במעלות מעריכים כי ה-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) שתציג פרטנר ב-2012 ו-2013, יעמוד על כ-1.6 מיליארד שקל לשנה - ירידה של כ-27% בהשוואה ל-2011. אשתקד הציגה החברה תזרים מזומנים חופשי בהיקף של כ-800 מיליון שקל, ובמעלות מעריכים כי השנה תזרים זה יקטן ל-700 מיליון שקל.

בעקבות הירידה ברווחיות וכן בשל חלוקת הדיבידנדים עלתה רמת המינוף של פרטנר בשנים האחרונות. במעלות כותבים, כי ב-2011 עמד יחס החוב ל-EBITDA המתואם של פרטנר על פי 2.8, לעומת יחס של פי 1.8 ב-2010. בשנים 2012 ו-2013 עלול יחס זה להגיע לרמה של עד פי 3.5, הנחשבת גבולית לדירוג הנוכחי.

לא רק המינוף של פרטנר עצמה מדאיג את מעלות, אלא גם זה של בעלת השליטה בה, סקיילקס. בחברת הדירוג מתייחסים למבנה הבעלות הממונף שמעל פרטנר, הכולל שתי חברות החזקה אשר מסתמכות על פעילותה של חברת הסלולר לצורך החזר התחייבויותיהן: "החברה-האם של פרטנר, סקיילקס, צפויה להמשיך להזדקק לדיבידנדים מפרטנר על מנת לשרת את החוב, אצלה - מצב אשר עשוי לפגוע לדעתנו בנזילות של פרטנר. עם זאת אנו צופים שיפור בהון החוזר של פרטנר, וכן מכירים בביטול מדיניות הדיבידנד של פרטנר, שעשוי להעיד על עצמאות גוברת של החברה מבחינת דיבידנדים".