סורוס: משבר הבלהות של האירו יחריב את האיחוד האירופי

מנהל קרנות הגידור הידוע טען במהלך כנס כלכלי שגרמניה צריכה לשמש בתור ההגמון הבלתי מעורער של גוש האירו ולקחת אחריות גדולה יותר על החובות של המדינות הבעייתיות

האיחוד האירופי עשוי להיחרב ע"י משבר הבלהות של האירו וגרמניה צריכה לקחת את האחריות המלאה ולהציל את המטבע המשותף, כך אמר היום (ב') מנהל קרנות הגידור הידוע ג'ורג' סורוס.

סורוס, שקנה את תהילתו והונו באמצעות הימור מוצלח כנגד מטבע הליש"ט הבריטי ב-1992, כי החלופה האחרת עבור הכלכלה החזקה ביבשת, אם אין בכוונתה להציל את האירו, היא פשוט לנטוש אותו.

"המשבר דוחף את גוש האירו לעבר מיתון חריף", אמר סורוס. "קיימת סכנה אמיתית שהאירו יהרוס את האיחוד האירופי", הוא הוסיף ואמר כי הדרך היחידה להימנע מהמשבר היא שגרמניה תיקח אחריות גדולה יותר על המדינות הבעייתיות עם החובות הגבוהים ופשוט תהיה ההגמון של היבשת.

במילים אחרות, סורוס טוען כי גרמניה צריכה לתפקד בתור המנהיגה הבלתי מעורערת של גוש האירו, כפי שארה"ב הייתה בתום מלחמת העולם השנייה ולסייע ביתר שאת למדינות המתקשות.

סורוס, שגם יסד את ארגון ה-Open Society Foundations ונחשב לאחד המממנים הגדולים של ארגון ה-Institute for New Economic Thinking, אמר בכנס כלכלי שנערך היום כי גרמניה צריכה לקחת צעדים מהותיים יותר להצלת גוש האירו והתוכנית לאג"ח אירופיות משותפות, עניין שיעלה לה הרבה פחות מאשר פרישה מגוש האירו.

כאמור, סורוס הביע תמיכה ברעיון של ה"אירובונדס" וטען כי זוהי דרך מצויינת לחלק את הסיכונים באופן שווה בין כל מדינות גוש האירו.