שמולי: "ממשלת נתניהו אכזבה; האלטרנטיבה - יחימוביץ'"

(עדכון) - אראל מרגלית ואיציק שמולי יתמודדו בפריימריז "העבודה" ■ יחימוביץ': "ההצטרפות של שמולי היא מאוד משמעותית, אנחנו שמים בראש סדר יום את החברה הישראלית ואת מדינת ישראל"

אחרי סתיו שפיר, גם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, ממנהיגי המחאה החברתית יתמודד ברשימת העבודה לכנסת.

הבוקר הודיע שמולי על התפטרותו מהתאחדות הסטודנטים. בשעה 12:00 התקיימה בבית המפלגה מסיבת עיתונאים בהשתתפותו ובהשתתפות יו"ר המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

"ההצטרפות של שמולי היא מאוד משמעותית, אנחנו שמים בראש סדר יום את החברה הישראלית ואת מדינת ישראל", אמרה יחימוביץ'. "איציק ואני הכרנו בתקופת המחאה, היו לנו הרבה שיחות. אני בטוחה שהוא יועיל לחברה הישראלית מאוד".

שמולי עצמו אמר כי "מפלגת העבודה היתה ונותרה האפשרות היחידה לאנשים כמוני. ויתרתי מראש על כל אפשרות המלכה או קיצור דרך שהייתי יכול לקבל במקומות אחרים כדי להעמיד את עצמי במבחן הבוחר של מפלגת העבודה. הכרתם אותי בתקופת המחאה. היתה לי זכות גדולה להיות חלק מהמחאה הגדולה אי פעם בישראל, מאות אלפים הלכו אחרינו. יצאנו ביחד כדי לומר לממשלה שאנחנו מאמינים במדינה אבל סדר היום של הממשלה הוא קלוקל ודורסני שלא רואה אנשים אלא רק מספרים. ציפינו לשינוי עמוק בחברה הישראלית. ממשלת נתניהו אכזבה אותנו. מה שהתחיל ברחוב חייב להסתיים בקלפי. האג׳נדה הברורה חייבת להיות חברתית כלכלית. אין שום אלטרנטיבה מלבד העבודה בראשות יחימוביץ'".

הבוקר הודיע גם ד"ר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, על התמודדות ברשימת העבודה. מרגלית, חבר מפלגת העבודה משנת 2005, התמודד לפני כשנה בבחירות לראשות המפלגה: "כשברק עזב את המפלגה הסקרים ניבאו לנו ארבעה מנדטים בלבד. דווקא כשנראה היה שמפלגת העבודה עומדת להימחק מהמפה הפוליטית, הרגשתי צורך לקחת חלק בהחייאתה".

אתמול הודיע גם העיתונאי ואיש ערוץ 10, מיקי רוזנטל, על פרישתו מעבודתו כעיתונאי בסיום תוכנית "המקור" בערוץ 10. רוזנטל צפוי להתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת.