גל מקל קיבל הצעה להצטרף לליגת הפיתוח של ה-NBA

השכר שיקבל הרכז הישראלי אמנם לא גבוה (4,000 דולר לחודש), אולם ההצעה, שהגיעה מיוטה ג'אז, תגדיל משמעותית את הסיכוי שלו לשחק ב-NBA עוד העונה

יוטה עדיין לא מוותרת על הסיכוי לצרף עוד העונה את גל מקל לשורותיה. הג'אז, בשורותיהם התאמן הגארד הישראלי והרשים לפני כשבועיים, הציעו לרכז הישראלי לשחק במהלך עונת ה-NBA הקרובה בקבוצת ה-D-LEAGUE (ליגת הפיתוח של ה-NBA) של המועדון, כדי שבשלב מסוים יקבל את הזימון לסגל. הצעת הג'אז מגבירה את הסיכויים שישראל תזכה בעונה הקרובה לישראלי שני בליגה הטובה בעולם, אחרי עומרי כספי.

בעונה שעברה הלך והתהדק הקשר בין ה-NBA לליגת הפיתוח, כאשר 50 פעמים במהלך העונה המקוצרת קלטה ה-NBA שחקנים מליגת הפיתוח.

מקל, 24, ששיחק בעונה שעברה בבנטון טרביזו האיטלקית, שב בימים האחרונים לארץ ובוחן את צעדיו לנוכח העובדה שמרבית הליגות באירופה כבר פתחו את העונה. בקיץ דחה מקל מספר הצעות מהליגות הבכירות באירופה, בהן מוויאדוליד מהליגה הספרדית הראשונה שהציעה לו 100 אלף דולר לעונה. ההצעה הגבוהה ביותר שקיבל הקיץ היתה מהפועל ירושלים שהסכימה לשלם לרכז 150 אלף דולר, אולם מקל, שהרוויח בעונה שעברה 170 אלף אירו באיטליה, אינו מעוניין בשלב זה לחזור ארצה. יש לציין כי אם מקל יקבל את הצעת יוטה, שכרו החודשי בליגת הפיתוח יעמוד על כ-4,000 דולרים בלבד, אולם סיכוייו להגשים את חלום ה-NBA יגדלו משמעותית.

"אני חושב שמה שגל עשה זה הישג גדול", אמר ל"גלובס" מייק נידיץ', הסוכן האמריקאי שמטפל בענייני מקל מול קבוצות ה-NBA. "יוטה הבחינו שלגל יש דברים שחשובים ב-NBA כגון הגודל, העובדה שהוא רכז אמיתי ושחקן מאוד תחרותי ובעל הבנת משחק ברמה אחרת. ברור שיש לגל מה לשפר בנוגע לקליעה אבל אין שום סיבה שב-NBA הוא לא יקבל הזדמנות".

בנוסף לניסיון הנוכחי להחזיר את מקל לארה"ב ולהעניק לו מקום בליגת הפיתוח כדי לשלבו ביוטה בעונת 2012/13, הג'אז הבטיחו לנידיץ' כי יעקבו מקרוב אחר העונה של מקל במידה ויחליט להמשיך לשחק באירופה. "יוטה אמרה לנו שבכל מקרה הכוונה היא שהוא יגיע למחנה שלהם ביולי הבא ללא קשר לעונה הקרובה", סיכם נידיץ', "אישית אני מאמין שהדבר הכי נכון עבור גל הוא דווקא להישאר עונה נוספת באירופה ולהמשיך להתפתח, כדי שכשהוא יגיע לארה"ב בפעם הבאה הוא יהיה מוכן יותר".