עובדי ארקיע: הבעלים פוצצו ישיבה על פיטורים והתייעלות

לטענת העובדים, חברי הדירקטוריון שהתכנסו היום היו אמורים לדון בצעדי התייעלות חריפים, הכוללים פיטורי עד 80 עובדים, שינויים בעלויות שכר ומכירה של שני מטוסים - אך הישיבה לטענתם פוצצה מבלי שהתקבלו החלטות

ישיבת דירקטוריון של חברת ארקיע שהתכנסה היום (ה') במטרה לדון בצעדי התייעלות לאור מצבה הכספי של החברה פוצצה על ידי הבעלים, אבי נקש, שזעם על הפרסומים השליליים האחרונים בתקשורת, כך טוענים עובדי החברה.

לטענת העובדים, חברי הדירקטוריון שהתכנסו היום היו אמורים לדון בצעדי התייעלות חריפים הכוללים, בין היתר, פיטורים של עד 80 עובדים, שינויים בעלויות שכר ומכירה של שני מטוסים אך הישיבה לטענתם פוצצה מבלי שהתקבלו החלטות.

ממכתב ששיגר באחרונה יגאל כהן, יו"ר ועד עובדי ארקיע, לנקש, יו"ר החברה ובעל השליטה (70%. עובדי החברה מחזיקים ב-30% ממניותיה), עולה כי ארקיע צפויה לסיים את שנת הפעילות 2012 בגרעון של כ-10 מיליון דולר. עובדים בחברה אמרו ל"גלובס" שגם את שנת 2011 סיימה ארקיע בהפסד- של 11 מיליון שקל.

במכתבו כתב כהן כי מאז הציגה הנהלת החברה את הצפי להפסד האמור היא "לא נקטה מאז כל צעד לגיבוש תוכניות עבודה ראויות לחברה, ונקטה במדיניות של 'שב ואל תעשה', תוך התעלמות בלתי סבירה ממצבה של החברה". עוד כתב כי "למרות מצבה החמור של החברה, לא מצאה ההנהלה לנכון לנקוט ביוזמה מידית לגיבוש תוכנית עבודה שתיתן מענה לקשייה של החברה. אנו רואים בכך כשל ניהולי חמור, בעיקרו של מנכ"ל החברה, גדי טפר. כשל ניהולי זה מצטרף להחלטות שגויות נוספות של ההנהלה, ולמדיניות עסקית מוטעית אשר הביאו את החברה לצומת מסוכנת.

"כך למשל הנהלת החברה לא נאבקה על הקו לאילת באופן אגרסיבי ונחוש. להיפך, משרד ההזמנות באילת בוטל ועובדותיו נדחסו לתוך חדר מעופש וצפוף תוך גרימת נזקים להן וגם לחברה בכך שמערכת השיווק וההזמנות באילת ניזוקה קשות. כמו כן, בתחילת שנת 2011 נענה יו"ר ועד העובדים לבקשת המנכ"ל להפעיל חכירה רטובה (תוך חריגה מהסכמי עבודה) לתקופה של 6 חודשים, לאחר שהמנכ"ל הבטיח כי החברה תרכוש מטוס בשנה העוקבת. הסכמת יו"ר ועד העובדים להפעלה חד פעמית של חכירה רטובה נעשתה מתוך דאגה לעתיד החברה. ההבטחה לרכישת המטוס לא קוימה ולא רק זאת אלא שהמנכ"ל הגביר את כמות החכירות הרטובות (כלומר, השכרת מטוס של חברה אחרת תחת המותג ארקיע. ס.פ.) ללא הסכמת ועד העובדים ובשל כך הוכרז סכסוך עבודה בחברה".

דוברת ארקיע מסרה בתגובה: "הישיבה לא פוצצה אלא הופסקה לצורך הפסקת ארוחת צהריים". לגבי ההפסדים הכספיים הנטענים נמסר כי הסכומים אינם נכונים וארקיע כחברה פרטית איננה מפרסמת את נתוניה הכספיים".