ר"מ יוון: נקבל עוד סיוע לפני שייגמר הכסף ב-16 בנובמבר

אנטוניס סמרס זכה לשבחים מצד מנהיגי אירופה על התקדמות הרפורמות ביוון והביע ביטחון שהתשלום הבא בחבילת הסיוע יתקבל על אמצע נובמבר

אנטוניס סמרס, ראש ממשלת יוון, אמר היום (ו') לעיתונים בבריסל כי הוא בטוח שארצו תקבל את החלק הבא בחבילת הסיוע לפני שייגמר לה הכסף ב-16 בנובמבר. הוא ציין כי אם לא יתקבלו הכספים - יוון תפשוט את הרגל.

"אני מאמין שנקבל את התשלום עד אמצע החודש הבא. יתרות המזומנים של המדינה ייגמרו ב-16 בנובמבר", אמר סמרס.

סמרס הודה שנציגי ה"טרויקה" (הגוף המלווה ליוון המורכב מהאיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי) עדיין חלוקים בדעתם באשר לגודל החוב של יוון ואיך להפחית אותו.

ה"טרויקה" מעכבת תשלום של 36 מיליארד אירו שיוון צריכה על מנת להחזיר חובות עבר ולהזרים כספים לבנקים במדינה. הנציגים דורשים מיוון להמשיך בקיצוצים על מנת לקבל את המשך הסיוע בסך 130 מיליארד אירו עליו הוסכם בחודש מארס. ממשלת יוון מנסה בימים אלה להעביר חבילת קיצוצים בסך 13.5 מיליארד אירו כשברקע הפגנות זעם במדינה.

בפסגת מנהיגי אירופה בבריסל שיבחו מספר פוליטיקאים את ממשלת יוון ואת הצעדים הקשים בהם היא נוקטת כדי להתמודד עם המשבר. סמרס אמר שהאירופים מכירים בעובדה שיוון מאיצה את הרפורמות במדינה והוסיף: "זו הגלולה המרה האחרונה שאנחנו צריכים לבלוע".

בתחילת החודש העריכה קרן המטבע כי החוב הכולל של יוון יעמוד על 153% מהתוצר שלה בשנת 2017, הרבה מעל יעד חוב-תוצר של 120% שנקבע לשנת 2020 במסגרת תוכנית החילוץ. כלכלנים מעריכים כי יוון תצטרך לבצע "תספורת" נוספת למחזיקי האג"ח שלה, לאחר שבתחילת השנה הסכימו מוסדות פיננסיים פרטיים למחול לה על חוב בסך 100 מיליארד אירו.