איזי כהן יחליף את שי טלמון כמנכ"ל כלל ביטוח

כהן שימש עד לפני כ-3 חודשים כמנכ"ל אפריקה ישראל של לב לבייב, ולפני כן כמנכ"ל מגדל ביטוח ■ כהן צפוי להיכנס לתפקידו כבר בנובמבר ■ כהן: "קיים פוטנציאל רב של השבחת ערך בחברה"

איזי כהן יחליף את שי טלמון כמנכ"ל כלל ביטוח - כך נודע ל"גלובס". חוזה ההעסקה של טלמון מסתיים בסוף פברואר הקרוב, והוא לא יאריכו מעבר לחמש השנים שנקבעו בהסכם בפברואר 2008. כהן יכהן בתפקיד לצידו של היו"ר הוותיק אביגדור קפלן, שנותר בתפקידו ללא שינוי. כך, 2 המנהלים הבכירים בענף הביטוח בעשור הראשון של שנות ה-2000, שהתחרו ביניהם כמנכ"לים של 2 קבוצות הביטוח הגדולות, ישתפו פעולה כראשי כלל.

איזי כהן שימש עד לפני כ-3 חודשים כמנכ"ל אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, ולפני כן כמנכ"ל חברת הביטוח מגדל. דירקטוריון כלל ביטוח, הנמנית עם קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, אישר את מינויו של כהן למנכ"ל החברה, והוא צפוי להיכנס לתפקידו כבר בנובמבר.

"שי טלמון הוביל את קבוצת כלל ביטוח בהצלחה בתקופה מאתגרת. הוא מסיים קדנציה בת 5 שנים שבהן התמודדנו עם משבר כלכלי עולמי שהשפיע גם על הכלכלה הישראלית ועל שוק ההון בישראל. חרף זאת הצליח שי להתמודד עם האתגרים שניצבו בפני הקבוצה באופן מקצועי, מרשים ומעורר הערכה רבה. אני מברך את איזי כהן, מבכירי ענף הביטוח ומי שניהל במשך שנים בהצלחה את חברת הביטוח מגדל, על מינויו למנכ"ל. כלל ביטוח היא חברה מרכזית בקבוצת IDB, והיא תמשיך להיות כזו בשנים הבאות. אני צופה לה אופק של צמיחה משמעותית ומשוכנע שאיזי כהן יצעיד אותה להישגים משמעותיים ולהצלחה רבה", מסר דנקנר.

טלמון עצמו הוסיף כי "זו הייתה תקופה שבה עמדו על סדר היום נושאים דרמטיים כגון המשבר הפיננסי, רגולציה כבדה, תהליך לקראת אפשרות מכירתה של החברה ועוד. לאורך כל התקופה הזו הצלחנו לשמור על כלל ביטוח כחברה בעלת חוסן פיננסי וכאחת הקבוצות המובילות בכלכלה הישראלית ואני משוכנע שהחברה תמשיך לצמוח ולהתפתח. אני מודה לציבור העובדים והמנהלים, לסוכני הביטוח של החברה, לדירקטוריון ולבעלי המניות על שיתוף הפעולה".

כהן ציין כי הוא "שמח לחזור לענף הביטוח ולנהל חברה מכובדת ומובילה בתחום", והוסיף ש"קיים פוטנציאל רב של השבחת ערך בחברה. אני מאמין שניסיוני והתמחותי בענף הביטוח, ובעיקר עבודת צוות משותפת, יסייעו לנו להצעיד את כלל ביטוח להישגים ולהצפת ערך רב לבעלי המניות".

‎‎‏כלל ביטוח הציגה תוצאות עסקיות פושרות ביחס למתחרותיה ברבעון השני של השנה. החברה הייתה היחידה מבין חמש חברות הביטוח הגדולות שהפסידה במחצית הראשונה של השנה (11 מיליון שקל), כשבשלושה מתוך ארבעה תחומי הפעילות שלה היא רשמה הפסד מגזרי.

סיבה מרכזית להפסד היא הרפורמה שמוביל האוצר בנוגע לשינוי אומדני תוחלת החיים שלפיהם פועלות חברות הביטוח. הרפורמה "תעלה" לכלל ביטוח בהפסד של כ-96 מיליון שקל, מתוכם כ-54 מיליון שקל הוכרו ברבעון החולף, ו-42 מיליון שקל נוספים יוכרו כהפסד לאורך השנים הבאות. ‏